Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, a atins recent pragul de 250 de supermarketuri si magazine de proximitate, fiind retailerul cu cea mai agresiva expansiune din Romania. Lucrurile nu se opresc insa aici in conditiile in care compania nu exclude posibilitatea de a finaliza anul acesta cu un numar de 300 de unitati.

“Pentru noi cele noua luni din acest an au aratat bine si asta datorita expansiunii, dar si datorita faptului ca in magazinele noastre consumatorii au venit mai des”, spune Catalina Aldea, director comercial al Mega Image.

In prezent, Mega Image este cea mai mare retea de supermarketuri din Romania, care cuprinde 250 magazine in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte orase, sub marcile Mega Image (150) si Shop&Go (100).

Planurile de expansiune ale belgienilor pe piata romaneasca nu se opresc insa aici, compania urmand sa inaugureze la inceputul lunii octombrie un nou Concept Store, in zona Piata Sudului din Bucuresti, asemanator celui deschis in zona Piata Gemini.

Potrivit Catalinei Aldea, retailerul poate incheia anul acesta cu un numar de 300 de magazine.

“Posibilitatea de a ne extinde pana la 300 de magazine pana la finalul anului ramane in picioare. Daca ar fi sa mai deschidem inca 100 de magazine Shop&Go avem deja cui sa le dam, cererea este mare. Bucurestiul ofera in continuare spatii pentru noi deschideri. La fel si orasele din tara in care suntem deja prezenti. Magazinele de proximitate reprezinta o solutie convenabila”, explica Aldea.

Shop&Go este un concept lansat pe piata din Romania in anul 2010 si este operat pe baza unui contract de parteneriat intre Mega Image si antreprenorul care a preluat un astfel de magazin. Pentru moment, pe fondul numarului mare de aplicanti, procesul de inscriere si selectie a fost interrupt pe perioada nedeterminata, au afirmat reprezentantii companiei.

Pe de alta parte, directorul comercial al Mega Image nu exclude posibilitatea achizitiei in viitor a unor jucatori mai mici din retailul local.

“Noi analizam orice spatiu de retail. In opinia noastra orice spatiu poate deveni o posibila achizitie. Nu excludem nici eventuale preluari daca va fi cazul la un moment dat”, a mai spus Aldea.

O strategie de extindere asemanatoare au avut si alti retaileri importanti precum Carrefour, care a incheiat parteneriate cu doi retaileri locali - Traditional Ecologic si RostCom – respectiv Profi, care a preluat anul acesta sase magazine detinute de firma Alimrom Trading in Cluj.

Anul trecut, Mega Image a obtinut un profit de 3,5 ori mai mare decat in 2011, de 46,7 milioane lei (10,5 milioane euro), la o cifra de afaceri cu 44% mai ridicata, de 1,75 miliarde lei (394 milioane euro). Pentru acest an, Catalina Aldea vorbeste despre o mentinere a afacerilor la un nivel asemanator cu cel din 2012.

Un concept in premiera si primii pasi in online

Mega Image a inaugurat saptamana aceasta primul magazin care va comercializa exclusiv produse congelate, noul concept fiind denumit AB Cool Food. Magazinul ocupa o suprafata de 180 de mp si are o oferta de peste 500 de produse - de la legume pana la peste, fructe, inghetata, torturi, prajituri pana la produse bio. Pentru acest an compania nu mai intentioneaza sa deschida o noua locatie, extinderea continuand anul viitor cu un magazin tot in Bucuresti.

Compania are in plan introducerea livrarii la domiciliu pe baza unei comenzi telefonice sau online. Pe site-ul oficial al noului magazin poate fi deja consultat un catalog de produse, alaturi de preturile aferente, lucru care indica intrarea iminenta pe zona de livrari la domiciliu.

Retailerul ar putea sa adopte modelul de business al Carrefour-Online, care livreaza produsele prin intermediul propriului site si al unei companii de curierat sau sa se afilieze unui alt retailer, precum eMag.ro, care gazduieste pe site mai multe alte terte magazine intr-un sistem similar cu cel facut faimos pe plan global de Amazon.com.

Principalii competitori ai Mega Image sunt Profi, Lidl, Kaufland, Carrefour, Auchan, Selgros si Metro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri