Presiune pe Gruia Stoica: Guvernul nu amana vanzarea CFR Marfa

Termenul de finalizare a privatizarii CFR Marfa nu a fost prelungit de Guvern in sedinta de miercuri, astfel ca, in lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Roman va fi obligat sa achite pana cel tarziu luni inca 170 milioane euro pentru 51% din actiuni, au declarat surse oficiale.

"Problema legata de o amanare a termenului de privatizare a CFR Marfa nu a figurat pe agenda sedintei de guvern si nici nu a fost luata in discutie in timpul intregii sedinte", au declarat mai multe surse participante la sedinta, scrie Mediafax.

Sursele citate mai afirma ca, la acest moment, pentru perioada urmatoare nici nu este programata o eventuala sedinta speciala de guvern pe aceasta tema.

GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) intr-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentand 10% din pretul de cumparare a 51% din actiunile CFR Marfa detinute de stat, conditie prealabila pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garantie de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.

Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de hotarare de guvern in baza caruia termenul pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa ar urma sa fie amanat pana la 20 decembrie.

Citeste si:
Grampet, acord pentru ultima veriga din ruta Europa-Asia
Grampet bate palma pentru...

In nota de fundamentare a proiectului se precizeaza ca prin amanarea termenului se vizeaza asigurea parcurgerii perioadelor necesare pentru completarea de catre cumparator a documentelor depuse prin notificarea Consiliului Concurentei si emiterea deciziei din partea autoritatii de concurenta, dar si pentru formalitatile de inregistrare la Registrul Comertului a reducerii capitalului social al CFR Marfa.

Luni, presedintele Traian Basescu a declarat ca orice om care priveste la modul in care se desfasoara procesul de privatizare a CFR Marfa poate considera ca mai devreme sau mai tarziu acesta va face obiectul unei anchete.

Marti, premierul Victor Ponta nu s-a pronuntat legat de prelungirea acestui termen, precizand ca va discuta cu ministrul Transporturilor si va fi decis atunci daca procedura de privatizare va fi oprita, caz in care statul trebuie sa restituie cumparatorului banii achitati pana in prezent, sau va fi continuata.

El a justificat insa o eventuala prelungire a termenului de finalizare a privatizarii CFR Marfa prin faptul ca Guvernul nu ar putea sa transfere compania in proprietate privata nici daca sunt achitati acum toti banii, fara avizul Consiliului Concurentei.

Citeste si:
Cîţu: Experţii psd-işti, mândri că sunt români, au vândut ţara pe...
Florin Cîţu: Experţii...

In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Contractul a fost semnat la inceputul lunii septembrie, Gruia Stoica declarand atunci ca banii vor fi platiti dupa ce Consiliul Concurentei va emite o decizie privind tranzactia.

Hotararea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfa a fost publicata la jumatatea lunii august in Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ, respectiv jumatatea lunii octombrie.

Recent, GFR a depus la Consiliul Concurentei notificarea privind achizitia a 51% din CFR Marfa. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate in tranzactie si piata de profil.

Citeste si:
Transportul feroviar românesc deraiază și anul acesta de pe șinele...
Bugetele companiilor...

Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a declarat ca o analiza obisnuita dureaza maxim 45 de zile daca notificarea este completa, iar in cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.

El a adaugat ca institutia pe care o conduce a solicitat GFR unele completari cu termen de primire in 20 de zile, iar din experienta Consiliului, dupa ce notificarea este completa, o analiza dureaza circa o luna.

CFR Marfa este cea mai mare companie de profil din Romania, iar GFR principalul competitor.

Despre autor

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri