BILKA Steel, cel mai mare producator roman de invelitori metalice (tigla metalica), a inregistrat in primele noua luni o cifra de afaceri de circa 75 milioane lei, in crestere cu peste 41 procente fata de aceeasi perioada a lui 2012.

Cresterile cifrei de afaceri din 2012 si 2013 au fost sustinute de liniile de productie d aflate in fabrica Bilka Steel de la Brasov.

”Cresterea peste estimari se datoreaza lunilor de vara si de toamna. In aceste perioade am resimtit o crestere a cererii determinata in mare parte de ”sezonalitatea” cu care deja ne-am obisnuit. Pe de-o parte unitatile hoteliere din zona montana realizeaza lucrari de renovare pe timpul verii, iar pe de alta parte sunt foarte multi romani care muncesc in strainatate si care vara vin in concediu in tara si-si pregatesc casele pentru cand vor reveni definitiv”, a declarat Horatiu Tepes, directorul general BILKA Steel.

El apreciaza ca in prezent romanii sunt chibzuiti cu cheltuielile, iar piata inregistreaza cresteri timide.

„Consumatorul este mult mai exigent si mai atent in momentul achizitiei, dar si mai educat fata de anii trecuti. Nu se mai cauta produsul cel mai ieftin, este valorizat raportul calitate-pret. Toate acestea au fost sustinute de o aprovizionare si o distributie inteligenta, mai ales in lunile de varf. Au fost momente in aceasta vara cand am simtit ca mai mult nu se poate”, a precizat tanarul antreprenor.
In 2013, BILKA Steel si-a vandut produsele la nivelul intregii tari prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Reteaua de distributie Bilka Steel acopera integral teritoriul Romaniei. 95% din tigla metalica produsa la Brasov ajunge pe casele romanilor, exportul reprezentand 5% din cifra de afaceri a BILKA Steel.
”Principalele tari in care exportam produsele noastre sunt tarile ex-sovietice si Slovacia. Pentru moment ne concentram atentia pe Romania. Cerere si nevoie de tigla metalica si invelitori metalice exista si la noi in tara.Daca ne uitam la cateva orase precum Sibiu, Cluj sau Brasov vedem cate acoperisuri avem de schimbat, ca sa nu mai spunem de multe alte zone carora le va veni randul”, precizeaza Horatiu Tepes.

Afacerile Bilka au crescut cu...
Citeste si: Horatiu Tepes duce Bilka aproape de pragul de 100 mil. euro in afaceri

Acoperisurile metalice, in ritm cu evolutia agriculturii

Pentru sfarsitul lui 2013, BILKA Steel estimeaza vanzari de peste 3 milioane mp de tigla metalica, volum mult peste cel estimat la inceputul anului.

Un factor ce va contribui la o evolutie pozitiva si pe sfarsit de an, chiar daca meteorologii anunta preciipitatii abundente, este evolutia favorabila din agricultura.

”Spre deosebire de anii trecuti cand, odata cu venirea sezonului ploios, cererea pentru invelitori metalice nu doar ca stagna, ci chiar scadea, anul acesta am inregistrat o crestere si cererile continua sa vina. Acest lucru se poate datora si evolutiei favorabile din agricultura care a adus lichiditati, iar cei care au amanat momentul schimbarii sau renovarii acoperisului au acum mijloacele financiare necesare achizitiei”.

Horatiu Tepes, Bilka: Am...
Citeste si: Tepes, Bilka: Am depasit 60 mil. euro si ne uitam la o noua fabrica

BILKA Steel a avut in 2012 afaceri de 74 milioane de lei. Pe langa producatorul BILKA Steel, alte doua companii activeaza in domeniul constructiilor: HG Construct cu sediul in Fagaras si BILKA Transilvania cu sediul in Cluj se ocupa de distributia si montajul produselor marca BILKA.

Fabrica BILKA Steel din Brasov are in prezent halele de productie care acopera o suprafata de peste 17.500 mp. Pe poarta fabricii au iesit doar anul trecut peste 2 milioane mp de tigla metalica. Liniile de productie sunt complet automatizate, bazandu-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

Principalii concureti ai BILKA Steel pe piata locala sunt Lindab, Ruukki, Coilprofil sau Megaprofil.

Adeplast a incheiat 2016 cu...
Citeste si: Adeplast a incheiat 2016 cu afaceri de 346 milioane lei


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
La numai 27 de ani gestioneaza bugetul de 1 mil. euro al Bilka