Inca un mare brand romanesc ia calea strainatatii: productia se muta in Grecia

Grupul elen Sarantis va inchide fabrica de cosmetice Elmiplant din Romania, pe care a cumparat-o in 2007 de la fondatorii companiei, si va transfera productia in Grecia, pentru a sustine economia si exporturile Greciei, a anuntat compania, scrie Mediafax.

"Productia cremelor de fata si corp Elmiplant, Bioten, Kolastyna va fi transferata la fabrica Sarantis din Oinofoita, Grecia. Transferul se va incheia la sfarsitul primului trimestru din 2014", se arata intr-un comunicat al grupului.

Pentru transferul productiei, Sarantis va investi un milion de euro si va crea 20 de noi locuri de munca. De asemenea, compania estimeaza reduceri de costuri de 500.000 euro pe an.

Elmiplant este un brand romanesc de cosmetice creat in 1992 de Elena si Ion Cremenescu. In 2003, proprietarii au investit 1,5 milioane de dolari intr-o unitate de productie si un nou sediu, in Bucuresti, iar patru ani mai tarziu au vandut compania catre Sarantis, pentru 6,5 milioane euro.

Sarantis activeaza in Romania din anul 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit in 2005 Sarantis Romania. Compania detine un portofoliu de produse care include cosmetice, parfumuri, produse pentru ingrijirea casei si auto, alimente pentru animalele de companie si suplimente alimentare. Distributia produselor se face la nivel national prin intermediul a 10 birouri de vanzari si cinci depozite regionale.

Citeste si:
Cum a evoluat Elmiplant, brand detinut de Sarantis, in ultimii 5 ani
Sarantis, care detine brandul...

In primul semestru, grupul elen a inregistrat pe piata romaneasca o cifra de afaceri de 16,4 milioane euro, cu 3,8% mai mare fata de perioada similara din 2012. In acelasi interval, profitul EBIT (inainte de deducerea dobanzilor si impozitelor) a fost de 680.000 euro, in crestere cu 53,8% fata de primele sase luni ale anului trecut.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri