Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, sa inceapa din aceasta saptamana procedurile pentru o noua privatizare a companiei CFR Marfa, proces care sa fie incheiat pana in vara anului viitor, fara ca Guvernul sa mai fie "blocat" de catre Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT).

"Vreau sa var rog sa aplicati legea, sa continuati discutiile cu cei de la FMI si astazi, dupa ce prezentati Guvernului informarea cu finalizarea procedurii initiale, sa porniti, practic de azi, de maine, procedurile pentru o noua privatizare, de data aceasta fara a ne mai bloca nici CSAT-ul, nici declaratii, nici sa mai fie speriate bancile sau functionarii. Cu selectarea consultantului, cu timp destul, pana in vara anului viitor, si cu un management performant la CFR Marfa, ca trendul actual pozitiv, dupa ce a fost jefuit CFR Marfa din 2009, 2010, 2011 pana in 2012, acum, cu un management corect si cinstit si cu o procedura care se desfasoara fara presiuni politice, sunt convins ca finalul va fi unul normal. Nu vreau sa privatizam in orice conditii si in orice fel, cred in continuare ca pentru CFR Marfa prezenta unui investitor privat este o solutie buna si de azi, de maine, puteti incepe noua procedura", i-a spus Ponta ministrului Transporturilor, in sedinta de guvern, scrie Mediafax.

Privatizarea CFR Marfa nu s-a putut finaliza la termenul limita, luni, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

Anexa actului normativ pentru privatizarea CFR Marfa prevede ca transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din actiuni se realizeaza la data indeplinirii cumulative a cinci conditii: emiterea unei decizii din partea autoritatilor de concurenta; finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra companiei la data semnarii contractului si definitivarea structurii capitalului social al societatii in urma operatiunii; obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai societatii a unui acord cu privire la modificarea structurii actionariatului societatii, ca efect al incheierii contractului; creditarea contului vanzatorului cu toate sumele datorate de cumparator si semnarea declaratiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni in registrul actionarilor si de actiuni al societatii.

Consiliul Concurentei nu a putut da avizul pana luni, institutia cerand date suplimentare privind tranzactia.

Citeste si:
Oferta Romgaz: un succes pentru romani, dar o palma pe obrazul...
Oferta Romgaz: un succes...

In luna iunie, Grup Feroviar Roman a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Guvernul s-a angajat fata de FMI ca, in cazul in care tranzactia nu este finalizata, sa vanda pachetul majoritar de la CFR Marfa unui alt investitor strategic.

Strategia de privatizare a CFR Marfa a fost subiectul unor controverse intre Guvern si Presedintie, legata de rediscutarea documentului in CSAT.

Citeste si:
1999 - Privatizarea Dacia cu Grupul Renault
1999 - Privatizarea Dacia cu...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Zentiva își extinde producția prin achiziţia fabricii din Ankleshwar, India
Setari Cookie-uri