Povestea perdelelor de Pascani, o istorie de 40 de ani: un produs de lux care a pierdut lupta cu concurenta

Multe dintre marcile autohtone din Epoca de Aur nu au facut fata trecerii la capitalism si au fost inlocuite, in preferintele romanilor, de produse din import. Ne spalam pe dinti cu Cristal, foloseam sapun Cheia si, daca aveam pile, ne cumparam covoare de Cisnadie si perdele de Pascani. Cine avea la geam o perdea de la Siretul Pascani avea motive de lauda. Ce s-a ales acum de brandul construit in urma cu 40 de ani? S-a pus praful...

Orasul Pascani a devenit cunoscut in intreaga lume datorita perdelelor unicat ce se realizau acolo, odata cu infiintarea, in anul 1973, a Intreprinderii de Tricotaje si Perdele Siretul. Cine avea la geam o perdea de la Siretul Pascani avea motive de lauda. De o calitate incontestabila, perdelele de Pascani erau cumparate de politicieni, de ambasadori, de familia Ceausescu si de sefi de stat de peste granite.

Reprezentantii statelor comuniste trimisi in Austria, Canada, Bulgaria, Franta, Statele Unite ale Americii si Orientul Mijlociu aveau, in birouri, faimoasele perdele. Productia Siretul Pascani ajungea, in anii '80, la cinci milioane de metri liniari pe luna.

Cea mai mare parte a productiei mergea la export – in Canada, Austria, Bulgaria, Statele Unite ale Americii, Franta si tarile Arabe. Si chiar si prin strainatate, perdelele de la Siretul Pascani nu ajungeau la oricine. Chiar daca erau scumpe (pana la 20 de lei pe metru liniar), cumparatorii se inghesuiau.

Citeste articolul integral pe Adevarul.

Citeste si:
România rămâne și în 2020 cel mai mare producător de...
România rămâne și în 2020 cel...

Sursa foto: captura www.siretul.ro
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri