De profesie chirurg, Victor Tighinean (45 de ani) a adus in Romania in urma cu noua ani brandul danez de incaltaminte Ecco, dupa ce inainte distribuia incaltaminte sanitara. Acum detine o retea de 16 magazine, o cifra de afaceri de 26 mil. lei si isi propune sa deschida in fiecare an cel putin doua magazine.

Victor Tighinean a inceput afacerea cu o retea de magazine monobrand – Michelle – unde producea incaltaminte sanitara si distribuia mai multe marci de incaltaminte. Medic chirurg de profesie s-a orientat catre acest business intrucat pe vremea respectiva – regula care se aplica si astazi spune el – era “imposibil sa supravietuiesti cu salariul de rezident, care nu acoperea nici jumatate din cheltuielile de baza”.

“Am inceput business-ul impreuna cu familia inca de cand eram medic rezident. Gasisem o nisa pe piata - incaltamintea sanitara. Apoi businessul s-a extins cu alte marci, am deschis primele magazine de incaltaminte, unde vindeam numai incaltaminte confortabila de cea mai buna calitate”, isi aminteste Tighinean.

Cunostea brandul danez de incaltaminte Ecco, insa din motive financiare nu a indraznit nici macar sa-i contacteze. In acelasi timp, compania daneza cauta distribuitori pentru Europa de Est. Astfel, intr-o zi antreprenorul roman a fost contactat de un oficial al sectiei comerciale a Ambasadei Daneze, care i-a propus sa stabileasca o intalnire cu un reprezentant al Ecco.

Retail jobs

“Cei la care nu indrazneam sa visez voiau sa se intalneasca cu mine. Dupa un an de tatonari si cateva intalniri in Cluj, Copenhaga si Tonder, in 2004 s-a nascut ceea ce astazi se numeste Ecco Romania”, declara Victor Tighinean.

Inceputul a fost destul de dificil, povesteste omul de afaceri, din mai multe motive: unul a fost legat de veniturile mici ale romanilor. In al doilea rand, Romania este unul dintre cei mai mari producatori de incaltaminte din Europa.

“Aici se produce incaltaminte pentru cele mai multe dintre brandurile de incaltaminte din lume. Pe piata se vand multe dintre produsele refuzate din diverse motive de catre clienti”, explica Tighinean.

Primul magazin Ecco a fost deschis in Cluj, in locul unuia dintre magazinele Michelle. Investitia a fost una redusa din partea omului de afaceri, majoritatea costurilor fiind suportate de compania daneza.

Citeste si:
Detergenții profesionali - Care este diferența între ei
Detergenții profesionali -...

In prezent reteaua Ecco numara 16 magazine in centrele comerciale din Bucuresti, Constanta, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara, un magazin online si o locatie stradala, in Brasov. Compania are 83 de angajati.

Tighinean spune ca planurile pentru urmatorii ani vizeaza deschiderea a cate doua magazine pe an, insa totul depinde de inaugurarile de noi mall-uri.

Daca in 2004 piata era subdezvoltata, existand doar cateva retele nationale de magazine multibrand, mai multe retele de magazine locale si cateva magazine monobrand, care erau localizate in special in spatii stradale, in prezent in industrie se remarca dezvoltarea comertului online, o migrare a consumatorilor catre branduri, cresterea prezentei retelelor de magazine internationale, respectiv o crestere moderata a consumului.

Pentru acest an compania si-a bugetat o cifra de afaceri de 24 mil. euro. In 2014, Victor Tighinean vorbeste despre investitii de 300.000 euro pentru deschiderea de noi magazine si reamenajarea altor doua magazine sub un nou concept.

Citeste si:
Ecco Shoes a vandut incaltaminte in valoare de 8,7 mil. euro
Ecco Shoes a vandut...

Ecco a fost fondata in 1963, in Bredebro (Danemarca), de catre Karl Toosbuy, care si-a propus sa produca cei mai confortabili pantofi din lume. Astazi compania se afla in top 3 al celor mai mari producatori de incaltaminte la nivel global.

Incaltamintea este produsa in fabrici proprii in Danemarca, Slovacia, Portugalia, Indonezia, Thailanda si China si se vinde in peste 1.200 de magazine monobrand Ecco si in alte peste 5.000 de magazine multibrand din 91 de tari din lume.

De asemenea, in cele trei tabacarii proprii, produce piele, atat pentru consumul propriu, cat si pentru alte branduri celebre cum ar fi Louis Vuitton.

Romanii aloca anual suma de 300 de lei pentru achizitiile de imbracaminte si incaltaminte, potrivit Euromonitor.

Piata locala de incaltaminte de dama, incluzand si importurile de incaltaminte este evaluata la 18 mil. perechi de pantofi.

Citeste si:
Brandul de încălțăminte ECCO a deschis un nou magazin
Brandul de încălțăminte ECCO...

Industria romaneasca de incaltaminte, confectii si produse de marochinarie numara peste 45.000 de angajati. Este industria cu cea mai mare acoperire externa, avand stabilite contracte comerciale cu firme din 150 tari. Astfel, anul acesta, in premiera, dupa multi ani, dinamica exporturilor (diferenta dintre export si import) de profil a devenit pozitiva, inregistrand o crestere de 10%, fata de o scadere de aproape 10% in 2012. In valori absolute, exporturile de incaltaminte, confectii si accesorii din piele au atins dupa primele sase luni, un excedent de aproape 125 milioane euro, conform Sfera Factor.

Printre jucatorii importanti se mai numara Benvenuti, Bata, Otter, Il Passo, Deichmann si Leonardo.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri