Smartphone-ul devine pentru multi dintre clienti o componenta a experientei de shopping, iar retailerii trebuie sa faca un pas inainte pentru a veni in intampinarea unei generatii pentru care zona mobile transforma experienta de cumparaturi. In SUA spre exemplu anul acesta 53% din consumatori spun ca in general isi folosesc telefonul pentru a gasi informatii despre produse si astfel sa faca achizitia buna. De asemenea, in 2013 mobile shopping a reprezentat 17% din vanzarile din Cyber Monday, o crestere de 55% fata de 2012, potrivit IBM, iar expertii considera ca schimbarea de macaz va accelera in 2014.

In Romania procentul de mobile shopping este in continuare extrem de redus, dar este de asteptat sa creasca pe masura ce retailerii vor investi mai mult in segmentul mobile.

Cum gandesti insa aceste investitii? Mark Tack, vicepresedinte de marketing la Vibes, o companiei de mobile marketing din Chicago a oferit pe multichannelmerchant.com cateva solutii pentru a crea o experienta de cumparaturi interactiva.


Intelege cum iti influenteaza zona mobile clientul

Este important pentru retaileri sa sesizeze oportunitatea de a ghida discutiile si interactiunea cu clientii. Cautarea de informatii despre produse si comparatiile de preturi sunt in topul cautarilor, iar daca clientii nu pot gasi cu usurinta informatiile la tine se vor duce in alta parte- posibil la concurenta.

Citeste si:
Maia Novolan, Syscom: Multe companii sunt comode, fac aceleasi...
Maia Novolan, Syscom: Multe...

Intreaba-te ce cauta clientul tau atunci cand intra in magazin. Nu doar accesul la informatiile despre produse trebuie sa fie clar, dar si ofertele ar trebui sa fie personalizate pe cat de mult cu putinta- ceea ce acum este disponibil prin date si tehnologie. Sfatuieste-i pe clienti legat de ofertele speciale ale brandurilor lor preferate. Semnalizeaza informatiile pe site-urile optimizate pentru traficul de pe mobil si aplicatii si pune wi-fi in magazine, scrie Mark Tack. Telefonul este cel mai personal dispozitiv al clientului si este poate fi un instrument de comunicare foarte bun pentru a imbunatati intreaga experienta de shopping: din momentul luarii deciziei de a vizita magazinul pana la achizitie.

Integreaza experiente pentru client

Experienta consumatorului legata de un magazin poate incepe inclusiv pe web sau pe device-urile mobile, nu doar in-store. Avand in vedere diversitatea canalelor trebuie sa le inlesnesti consumatorilor o interactiune integrata cu brandul tau. Permite-le clientilor ca atunci cand sunt in-store sa isi poata folosi telefoanele pentru a-si intari experienta. Pune QR code-uri pentru a face disponibile informatii aditionale, pune acces wi-fi in magazine pentru site-ul optimizat pentru mobil al companiei si permite clientilor sa isi plateasca cumparaturile prin intermediul portofelelor mobile.
Atunci cand clientii nu se indreapta direct spre magazinul traditional conecteaza-te cu ei prin website, oferindu-le oferte personalizate, cupoane sau incentive-uri pe email.

Familiarizeaza-te cu uneltele disponibile pe piata

Citeste si:
Bucuresti, in primele 20 de piete de retail din lume vizate de...
Bucuresti, in primele 20 de...

Utilizeaza Google Wallet sau Passbook de la Apple- partea care iti permite sa organizezi oferte, cupoane si carduri de loialitate- pentru a ajunge la clienti cu oferte exclusive si incentive-uri. Poti activa portofelele mobile prin mai multe canale cum ar fi e-mail, aplicatii sau mesaje text.

Sursa foto: Stuart Miles, freedigitalphotos.net.

Sursa foto: Stuart Miles, freedigitalphotos.net

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â. ├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri