Bilantul Bricostore, inainte de transformarea in Brico Dpt: casele de marcat au batut de 85 MIL. euro

Magazinele Bricostore Romania, care vor fi transformate in Brico Dépôt dupa ce au fost preluate anul trecut de grupul britanic Kingfisher, au inregistrat in perioada iunie-decembrie 2013 vanzari de 72 milioane lire sterline (85 milioane euro) si un profit retail de 1 milion lire (1,2 milioane euro), transmite Mediafax.

Datele au fost publicate marti de retailerul de bricolaj Kingfisher si reprezinta rezultatele financiare ale magazinelor Bricostore Romania in ultimele sapte luni ale anului trecut, dupa trecerea celor 15 unitati in proprietatea grupului britanic.
Kingfisher a redeschis recent unitatile din zonele Pantelimon si Orhideea sub marca Brico Dépôt, ca "depozite", termenul estimat pentru transformarea intregii retele fiind de doi ani.
Bricostore Romania a intrat intr-un proces de transformare in Brico Dépôt incepand din iunie 2013, odata cu preluarea de catre Kingfisher. Formatul Brico Dépôt mai este utilizat de grupul britanic in Franta si Spania.
Kingfisher a platit 35 milioane lire sterline (41,5 milioane euro) cash pentru cele 15 magazine achizitionate de la Bricostore Romania, la care se adauga preluarea unor datorii de 35 milioane lire, care au fost stinse imediat. De asemenea, Kingfisher a preluat disponibilitati cash de 7 milioane euro in cadrul aceleiasi tranzactii, astfel ca suma totala platita de compania britanica pentru magazine se ridica la 63 milioane lire (75 milioane euro).
Grupul britanic a anuntat in luna aprilie a anului trecut ca a preluat de la compania franceza de retail Group Bresson, detinuta de familia Bresson, cele 15 magazine Bricostore din Romania, cu vanzari de 131 milioane de euro in 2012, si ia in calcul posibilitatea cresterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.
Kingfisher este cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuintelor si al treilea la nivel mondial, potrivit datelor proprii, si numara peste 1.080 de magazine in 9 tari din Europa si in China. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Dépôt si Screwfix.
Grupul britanic mai detine 50% din actiunile retelei Koçtas, alaturi de grupul turc Koç, si 21% din grupul german Hornbach.
Alti retaileri de DiY activi pe piata romaneasca sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Leroy Merlin, Mr. Bricolage, OBI sau Praktiker.
Kingfisher a anuntat marti iesirea din actionariatul grupului german Hornbach, in urma deciziilor strategice din ultima perioada, in speta preluarea magazinelor Bricostore din Romania si intrarea pe piata germana. Familia Hornbach va prelua pentru 195 milioane lire sterline (232 milioane euro) participatia de 21,2% detinuta de Kingfisher la retailerul german de bricolaj, dupa ce cei doi parteneri au intrat pentru prima data in concurenta directa.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri