Grupul francez Lafarge a inregistrat in primul trimestru o crestere de 37,4% a vanzarilor de ciment in Romania, in principal datorita conditiilor meteo favorabile, care au facilitat inceperea mai devreme a lucrarilor de constructii la mai multe proiecte.

"In Romania, volumul vanzarilor de ciment a crescut puternic, sprijinit de mai multe proiecte care au inceput mai devreme datorita vremii favorabile", se arata intr-un raport publicat marti de Lafarge.

Lafarge este prezent in Romania pe segmentul cimentului, cu ponderea cea mai mare in vanzari, precum si pe segmentul betoanelor si agregatelor. Pe piata locala principalii concurenti ai Lafarge sunt HeidelbergCement (Germania) si Holcim (Elvetia).

Lafarge si Holcim, cei mai mari producatori de ciment la nivel mondial, au anuntat recent planuri de fuziune, tranzactie evaluata la 40 miliarde de dolari. Pentru a obtine avizul autoritatilor pentru concurenta, cele doua companii vor trebui sa vanda mai multe active, inclusiv din Romania.

La nivel global, vanzarile Lafarge au scazut cu 2% in primul trimestru, la 2,6 miliarde euro. In conditii comparabile (la curs valutar constant), variatia a fost de plus 9%.

Grupul a inregistrat totodata o pierdere neta de 135 milioane euro, fata de rezultatul negativ de 117 milioane euro raportat pentru primele trei luni din 2013.

Profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari) s-a mentinut la 343 milioane euro, fata de 342 milioane euro cu un an in urma.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri