Hochland: Oamenilor le plac povestile. Exista un interes mai mare pentru produsele locale fata de acum 10 ani

Dupa ce in 1999 cumpara fabrica de la Sovata, germanii de la Hochland au investit in unitatea de productie peste 10 milioane de euro si au ajuns sa realizeze anual circa 2.000 de tone de cascaval. Mizeaza in continuare pe cresterea business-ului, care a atins anul trecut 49 mil. euro, in contextul in care apetitul romanilor pentru branduri locale este mult mai ridicat fata de acum zece ani, spune Andreea Marincescu, director de marketing al companiei.

Hochland produce la Sovata in afara de cascaval si branza cedar, insa in cantitati mai mici intrucat produsul se adreseaza unor consumatori dintr-o categorie “elitista”. Spre comparatie, in piete precum Germania si Polonia cascavalul nici nu este prezent, in timp ce branza cedar este un segment foarte dezvoltat. Grupul mai produce pe plan local si branza topita, in fabrica de la Sighisoara. In cele doua fabrici lucreaza circa 350 de angajati.

In Romania, Hochland a lansat cascavalul in anul 2002 si in prezent produce 2.000 de tone anual. Principala piata de desfacere este cea locala, exporturile reprezentand o activitate inceputa recent. Cascavalul produs la Sovata este exportat in tari precum Bulgaria, Serbia, Croatia si Macedonia. Pe piata romaneasca, evaluata la 100 de milioane de euro, Hochland detine o cota de 18%.

“Piata locala nu are evolutii spectaculoase, cascavalul este principala categorie cu o evolutie constanta in ultimii 2-3 ani. Oamenilor le pasa mai mult de ce mananca. De exemplu, la un restaurant din Germania iti explica la un restaurant de unde iau carnea de vita, iti dau detalii despre ferma. Exista un interes din ce in ce mai mare pentru produsele locale fata de acum zece ani. Consumul de branzeturi va creste odata cu orientarea spre un stil de viata sanatos. Desi este o piata relativ asezata se mai pot face lucruri”, spune Andreea Marincescu, director de marketing al Hochland Romania.

Fabrica Hochland

Citeste si:
Muller bate palma cu Five Continents si incepe productia de...
Nemtii de la Muller au batut...

Potrivit acesteia, piata fiscalizata de branzeturi are un volum de 55.000 de tone in Romania, in total fiind estimata la 100.000 de tone.

Hochland colaboreaza cu circa 230 de ferme, majoritatea situate in zona Tarnavelor. In total, fermele cresc in jur de 8.500 de vaci si furnizeaza in fiecare zi aproximativ 100.000 de litri de lapte.

Penultimul loc la consumul de lapte

Potrivit datelor Euromonitor, Romania detine cea mai mica concentratie de vaci pentru lapte per exploatatie agricola din Uniunea Europeana (trei vaci de lapte per exploatatie), in timp ce in Bulgaria media este de 5 capete pentru o ferma. Cele mai mari concentrarii se gasesc in Danemarca (141 de vaci de lapte per ferma), Marea Britanie (122) si Cipru (111). Pe plan local exista circa 780.000 de ferme de lapte, dintre care 85% sunt mici afaceri de familie care graviteaza in jurul a cel mult trei vaci de lapte. In 2011, populatia de bovine din UE era de 86,2 milioane de capete, in timp ce vacile pentru lapte reprezentau 27% din total. In ultimii zece ani cele mai mari scaderi in numarul de bovine s-au inregistrat in Romania (32%) si Slovacia (25%).

Fabrica Hochland Sovata

Citeste si:
Cum au evoluat afacerile primilor 10 mari producatori de lactate
Piata de lactate din Romania:...

Romania se afla pe penultimul loc in Uniunea Europeana cu un consum de lapte in sistem industrializat de doar 100 de ml pe zi sau mai putin de o jumatate de cana. Primele tari in clasament sunt Irlanda (396ml/zi/persoana), Finlanda (341ml/zi/persoana), Suedia (251ml/zi/persoana) si Spania (245ml/zi/persoana).

Cei mai importanti jucatori din industria lactatelor, estimata la 800 de milioane de euro, sunt Danone Romania, Albalact, FrieslandCampina, Hochland si Delaco.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri