Produsele marca privata au ajuns sa reprezinte cel putin 30% din totalul produselor vandute in 15 tari, aceasta reprezentand cea mai buna evolutie de pana acum, arata un studiu realizat de Nielsen.

Pentru prima data, in trei state – Elvetia, Finlanda si Cehia – marcile private au depasit o cota de piata de 30%. Mai mult, numarul tarilor in care produsele marca privata castiga cota de piata este in crestere, dela 10 in 2011, la 12 in 2012, respectiv 15 anul trecut.

In 16 din cele 20 de tari analizate de catre Nielsen au fost inregistrate cresteri in volum in segmentul marcilor private, cele mai bune evolutii au fost in Suedia (5,1%), Finlanda (4%), Polonia (3,1%) si Slovaci (2,7%). Mai mult, marca privata continua sa reprezinte peste jumatate din produsele vandute in Elvetia (53%) si Spania (51%), in timp ce in Marea Britanie, Portugalia, Germania, Belgia si Austria cel putin patru din zece produse vandute este marca privata.

Cele mai mari cresteri ale vanzarilor de marca privata s-au inregistrat in categoriile de produse de igiena din hartie, alimente congelate si hrana pentru animale.

In Romania vanzarile de produse sub marca privata a retailerilor au crescut in valoare cu 27,5% anul trecut, la 4,34 miliarde lei (982 milioane euro), ajungand sa detina 13% din valoare pietei de profil. Aceasta crestere a fost sustinuta in mare parte de discounteri (Lidl, Penny&XXL), care cumuleaza 62% din vanzarile de marci private. Acestea detin o pondere de 80% din totalul produselor comercializate in cazul Lidl si 20% in cazul Penny&XXL, potrivit datelor publicate de retaileri.

Citeste si:
Vanzarile Carrefour in Europa, in crestere. Romania, pe plus
Vanzarile Carrefour in...

Sursa foto: Marci private, Shutterstock.com

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri