Horatiu Tepes (34 de ani) este, fara indoiala, unul dintre cele mai de succes exemple de antreprenori tineri pe care i-am cunoscut si care a reusit sa sfideze dificultatile din piata, transformand criza in oportunitate. Si i-a iesit!

Povestea Bilka Steel incepe in anul 2007, cand Horatiu Tepes impreuna cu un alt coleg, au fondat compania, care in momentul respectiv se ocupa exclusiv de distributia de tigla metalica pe plan local. Un an mai tarziu, in 2008, chiar la debutul crizei, tanarul antreprenor, pe atunci in varsta de nici 30 de ani, deschidea prima fabrica a Bilka din Romania. Pentru deschiderea fabricii din judetul Brasov, Horatiu Tepes a trebuit sa scoata din buzunar circa 200.000 de euro, investitie care a presupus achizitia primei linii de productie de tigla metalica si accesorii pentru acoperis. La acel moment fabrica era intinsa pe o suprafata de 4.500 de metri patrati.

Expansiunea Bilka Steel pe piata locala de tigla metalica a cunoscut-o inca din primul an pe piata, in 2009 compania achizitionand prima linie de productie pentru tabla cutata si demarand in acest fel productia efectiva. In anul 2013, datorita extinderii activitatii pe plan local, dar si a cresterii cererii de acoperisuri, Bilka isi muta activitatea intr-o hala de productie cu o suprafata de peste 17.000 de metri patrati, dupa ce vreme de patru ani si-a derulat activitatea intr-un spatiu de aproape patru ori mai mic.

Afacerile Bilka Steel in Romania au crescut intr-un ritm spectaculos in ultimii ani, de la 0,6 milioane de euro in 2007, cand compania derula activitati de distributie, pana la circa 24 de milioane de euro, anul trecut, iar drumul antreprenorului roman continua, planul sau fiind de a-si creste de cel putin cinci ori business-ul in urmatorii ani.

Cam asa ar arata, in linii mari, ceea ce Horatiu Tepes a realizat in plina criza, insa planurile tanarului antreprenor nu se opresc aici.

Planurile Bilka: sa devina cel mai mare producator de tigla metalica din Europa de Est

Cu o viziune extrem de deschisa si o echipa tanara si dinamica, Horatiu Tepes si-a propus sa creasca organic pe piata, astfel ca un prim pas a fost acela de a achizitiona noi spatii de productie pentru a-si extinde activitatea desfasurata.

La inceputul acestui an, Bilka a achizitionat mai multe hale ale Romlag, parte a unui proces investitional de 5 milioane de euro care se intinde pe o perioada de doi ani. “La inceputul anului am castigat licitatia si am achizitionat activele imobiliare detinute de catre Romlag, ceea ce reprezinta un teren de circa 26.000 de metri patrati, din care circa 17.000 mp halele de productie. Ne vom dezvolta treptat activitatea, investim in prezent in renovarea spatiului pe care vom dezvolta viitoarele facilitati de productie”, a declarat Horatiu Tepes, proprietarul Bilka, intr-o intalnire cu presa.

Potrivit acestuia, lucrarile in viitoarele hale de productie ale Bilka ar urma sa se finalizeze in prima parte a lunii noiembrie, cand va achizitiona si primele lunii de productie pentru sisteme de acoperis complet. “Dupa finalizarea lucrarilor vom dispune de circa 45.000 de metri patrati de spatiu in care ne vom concentra activitatea. Vrem sa ne extindem business-ul si sa ne concentram in continuare pe piata locala, unde inca este loc de crestere. Avem planuri mari si vrem sa crestem sanatos”, a aratat Horatiu Tepes.

Imagini cu viitoarele hale de productie ale Bilka Steel, achizitionate la inceputul anului de la Romlag

Cu ochii pe piata din Slovacia

Desi exportul reprezinta numai 5% din afacerile Bilka in prezent, Horatiu Tepes ia in calcul si o posibila prezenta mai puternica pe piata europeana. “In prezent circa 5% din productia noastra merge la export, cu precadere in spatiul ex-sovietic, unde cea mai mare piata pentru noi este Rusia. Avem parteneri strategici si pe pietele din Germania, Austria, dar si Slovacia, cea din urma fiind piata pe care o urmarim cu interes in vederea deschiderii chiar a unei facilitati de productie”, a mai spus Horatiu Tepes, aratand ca o astfel de decizie va necesita timp, dar intrevede ca in cel mult doi ani de zile ar trebui sa se concretizeze.

“Atata timp cat vom inregistra evolutii de 20 – 30 – 40% pe plan local nu vedem niciun motiv pentru a creste prezenta la export, dar ne indreptam atentia in prezent pe piata din Slovacia, foarte interesanta din punct de vedere strategic. Noi vedem o oportunitate pe aceasta piata, mai ales prin proximitatea fata de regiunile importante de dezvoltare”, a mai declarat Horatiu Tepes.Raspunzand unei intrebari adresata de jurnalistul wall-street.ro , Horatiu Tepes a precizat ca investitia necesara intr-o fabrica peste hotare ar urma sa se ridice la circa 2 milioane de euro, bani necesari pentru achizitia de utilaje si in flota.

In ciuda planurilor de extindere la nivel regional, Horatiu Tepes a aratat ca cea mai mare miza ramane tot pe piata locala, unde, de anul viitor va demara procesul de achizitie de echipamente si productie necesara segmentului industrial. “Avem nevoie de constructii noi si nu doar de spatii rezidentiale. O oportunitate va fi si dezvoltarea segmentului de panouri destinate sectorului industrial”, a completat Horatiu Tepes.

Imagini cu fabrica Bilka din Brasov

Bilka mizeaza pe un business care va depasi pragul de 30 mil. € in acest an

Bilka Steel, cel mai mare producator de tigla metalica din Romania, companie care anul trecut a raportat un rulaj de 23,7 milioane de euro reusind sa comercializeze un volum record de tigla la nivel local (3,2 mil. mp) mizeaza in acest an pe afaceri care ar urma sa depaseasca pragul de 30 de milioane de euro.

“Ne-am bugetat initial o crestere de circa 20%, dar rezultatele imbucuratoare din prima parte a anului ne da sperante ca evolutia sa se apropie de 30% in 2014. Pentru anul in curs ne asteptam ca volumul de tigla metalica vanduta sa depaseasca pragul de 4 milioane de metri patrati. Regiunea Moldovei, a Bucovinei, dar si Capitala prefera utilizarea de tigla metalica, in timp ce Transilvania este mai orientata spre tigla ceramica. Suprinzator este insa ca pentru Bilka Clujul este a treia regiune ca vanzari dupa Bucuresti si Suceava”, a precizat Horatiu Tepes.

Citeste si:

    Potrivit datelor Bilka aproximativ 60% din vanzarile companiei la nivel local sunt reprezentate de comercializarea de tigla metalica, 17% este reprezentat de sistemele pluviale (jgheaburi si burlane), in timp ce restul de 23% este reprezentat de tabla cutata si de accesorii.

    Piata de tigla metalica in viziunea proprietarului Bilka: “Sunt zone unde renovarile reprezinta chiar si 99%”

    Renovarile sustin in continuare piata de acoperisuri metalice din Romania, dar acest lucru se va schimba in urmatorii ani, sustine proprietarul Bilka Steel. “Clientul de azi este mult mai chibzuit cu banii pe care ii cheltuie in proiectele de constructii. Daca inainte de 2009 acesta nu negocia, in prezent acest lucru este stabilit pana in cel mai mic detaliu. Consumul de tigla metalica a scazut in ultimii ani, renovarile reprezentand, in medie, cam 50% din piata. Sunt insa si cazuri cand in unele regiuni nivelul de renovare atinge si 97-99%”, a precizat Horatiu Tepes.

    Citeste si:

      Potrivit acestuia piata se indreapta totusi intr-o directie pozitiva. “Oamenii au inceput sa aleaga produse dupa raportul calitate – pret si nu exclusiv pe baza pretului cel mai mic. Piata se educa, iar acest lucru va ajuta. Ne asteptam la o revenire, iar acest lucru va fi determinat de constructiile noi, care in anii ce vin vor stimula cresterile. Daca vopsitul unei case poate astepta, acoperisul este necesar”, a mai spus reprezentantul Bilka Steel, care a dat exemplul unor piete ca Cehia, Slovacia sau Polonia care s-au axat pe constructiile noi.
      “Polonia nu a cunoscut ce inseamna criza, cel putin pe segmentul productiei de tigla metalica. (…) Toti avem nevoie de constructii noi, insa nevoia te invata. Mediul politic este peste tot problematic, insa acesta nu influenteaza piata in asa de mare masura. Sunt convins ca vor veni investitii pe fondul cresterii ratingului de tara”, a concluzionat Horatiu Tepes.

      Potrivit datelor furnizate de Bilka, piata locala de acoperisuri metalice, estimata la o valoare de 130 – 135 milioane de euro, isi va mari in acest an ponderea in defavoarea celorlalte solutii de acoperisuri, la 65%.

      Horatiu Tepes, despre o posibila achizitie: “Am renuntat la aceasta idee. Unele firme cereau si de trei ori mai mult”

      Intrebat de wall-street.ro daca a fost interesat de achizitii la nivel local a unor producatori de profil pentru a-si extinde acoperirea la nivel local, Horatiu Tepes a precizat ca au existat anumite discutii, dar totul s-a blocat in momentul in care s-a ajuns la componenta materiala. “Am avut discutii, insa toate au fost dificile. Sumele cerute de catre firmele de profil nu aveau nicio legatura cu realitate. Au fost cazuri cand sumele cerute erau duble, chiar triple”, a mai spus Horatiu Tepes.

      Bilka Steel este cel mai mare producator local de tigla metalica din Romania, pe o piata pe care mai concureaza si suedezii de la Lindab, finlandezii de la Ruukki, Megaprofil, Coilprofil , Depaco (Wetterbest) sau Final Distribution.

      Sursa foto: Patrick Vrabie | WALL-STREET.RO

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Companii »


      Setari Cookie-uri