Vanzarile IKEA in Romania au urcat cu 6,5% in ultimul an

Retailerul de mobila IKEA a inregistrat in anul de catalog 2014 (1 septembrie 2013 – 31 august 2014) vanzari in valoare de 468,4 mil. lei, in crestere cu 6,45%, anunta compania.

3,2 milioane de persoane au trecut pragul magazinului, cu 30.820 mai multe fata de anul precedent, si au plecat acasa cu 13.258.148 produse IKEA. Dintre acestea, 60% au fost obiecte de mobilier, iar 40% accesorii si decoratiuni. Dintre produsele de mobilier, familia HEMNES (mobilier de depozitare pentru dormitor, living si baie) a avut cel mai mare succes, cu 15.691 de bucati cumparate. Dintre accesorii si decoratiuni, familia de tigai, oale, borcane si ustensile de bucatarie IKEA 365+ a atins si anul acesta cel mai mare numar de vanzari, cu 281.653 de bucati vandute.

Departamentul IKEA FOOD, compus din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze si Bistro a inregistrat vanzari cu 3% mai mari fata de anul trecut.

In iulie compania a lansat serviciul de vanzari online. “La 30 de minute de la lansarea bannerului pe site-ul nostru aveam deja prima comanda. Clientul a comandat patul cu depozitare MALM. Intr-o luna si jumatate de la lansare am ajuns la 3.500 de comenzi plasate. Am avut comenzi si din Bucuresti, dar si din Viseul de Sus”, declara Mihaela Muresan, marketing manager IKEA Romania.

Din totalul comenzilor plasate pana la 31 august 2014, aproximativ 17% dintre comenzi au venit din Bucuresti, iar restul din tara, cele mai multe comenzi fiind din judetele Cluj, Timis, Iasi si Constanta. Dupa numarul de bucati comandate, cele mai vandute articole au fost: ceasul de perete RUSCH (426), scaunele pentru copii MAMMUT (220), masuta LACK (139) si scaunul pliant TERJE (98). Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 22.000 lei (TVA inclus, valorile nu includ costurile de colectare si transport).

Citeste si:
Grupul care deţine IKEA, 4 MLD euro în proiecte de energie...
Grupul care deţine IKEA...

Numarul total de angajati IKEA in anul de catalog 2014 a fost de 496, dintre care 310 au vechime de peste 3 ani, iar 37 fac parte de echipa inca de la inceput.

Magazinul IKEA din Romania in cifre in anul de catalog IKEA 2014:

  • Vanzari totale ale magazinului IKEA: 468.400.249 lei (TVA inclus)
  • Vanzari Departament IKEA FOOD: 34.046.792 lei (TVA inclus)
  • Numar de produse vandute: 13.258.148
  • Numar vizitatori: 3.232.810
  • Numar angajati: 496
  • Numarul de vizitatori ai website-ului: 7.409.056
  • Membri IKEA FAMILY: 131.758
  • Fani ai paginii de Facebook IKEA Romania: 109.971
  • Numarul de copii la locul de joaca: 60.000
  • Numarul de chiftelute vandute: 4.266.667 de chiftelute
  • Numarul de hot-dog vanduti: 3.430.367
  • Kilometri de hot-dog vanduti: 620 km

IKEA este o companie de retail mobilier si decoratiuni, de origine suedeza, fondata in 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost inregistrata in 1943, in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din initialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, si numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd. Compania IKEA detinea, in august 2014, peste 355 de magazine in 47 de tari sau teritorii, dintre care 40 de magazine erau francize detinute de alte companii decat IKEA Group.

Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte din IKEA Group.

Citeste si:
Black Friday la IKEA in ultimul weekend din noiembrie
IKEA organizeaza Black Friday...

Sursa foto: IKEA, Shutterstock.com
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri