30 Octombrie 2014

Agricola Bacau a ajuns la o cifra de afaceri de 462 mil. lei, in crestere cu 4%



Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat o cifra de afaceri de 462,3 milioane lei in primele noua luni, cu 4% mai mult fata de cea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, aproape 60% fiind generata de producatorul de carne de pui Agricola International.

In primele noua luni ale anului trecut, Agricola Bacau a avut afaceri de 445,88 milioane lei. Agricola International a raportat o crestere a cifrei de afaceri de 8% in perioada analizata, ajungand la 269,18 milioane lei, arata Mediafax.

"Cresterea vanzarilor de carne de pasare cu 3.300 de tone fata de perioada similara a anului trecut (un plus de 13% in volum) reflecta obiectivele companiei pentru acest an. As sublinia ca trimestrul al treilea al acestui an marcheaza cateva recorduri interne: am vandut in iulie-august-septembrie 9900 tone carne de pasare, iar in luna septembrie 3525 tone de carne de pui", a declarat Grigore Horoi, presedintele Agricola.

Trimestrul al treilea al acestui an marcheaza cateva recorduri interne.

El a adaugat ca in august Agricola a inceput exportul de produse din carne calibrate (greutate egalizata) in Marea Britanie. Pe segmentul de mezeluri, vanzarile realizate de firma Salbac au crescut, in primele noua luni ale acestui an, cu 11% fata de aceeasi perioada din 2013, in conditiile unor cantitati totale constante. Diferentiat pe grupe de produs, in timp ce vanzarile de preparate si mezelurile fiert-afumate au scazut in valoare cu 14%, vanzarile de salamuri crud-uscate continua ascensiunea din ultimii ani si inregistreaza o crestere valorica de 18% (+ 19% crestere in volume).

Potrivit datelor companiei, Agricola detine o cota de piata de 18% in valoare si 13% in volum pe segmentul de salamuri crud-uscate, iar salamul de Sibiu are o cota de piata valorica de 52,6% si o cota in volum de 50,4%. La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, fabrica Europrod a obtinut in primele noua luni o crestere a vanzarilor de 18%, pe fondul volumelor mai mari comercializate pe pietele externe, preponderent in Danemarca si Franta.

De asemenea, Avicola Lumina Constanta a comercializat peste 43 milioane de oua pentru consum, respectiv cu 24% mai multe decat anul trecut, reusind si o crestere a pretului mediu de 14% fata de perioada de referinta, in contextul in care anul trecut pretul oualor pe piata interna s-a situat sub pretul de productie.
Grupul este controlat de mai multi investitori romani, printre care Gheorghe Antochi.



Citeste si