5 Noiembrie 2014

Bogdan Belciu, PwC: Romanii au obiceiul sa tina frigiderul plin, mai tot timpul



Valoarea medie totala a cifrei de afaceri in retail a scazut pana in 2010, dar apoi a revenit pe crestere la aproximativ 10% anual, evolutie care nu a fost data de vanzarile de produse alimentare - care s-au mentinut relativ constante, ci de retail-ul non-food care chiar si pe parcurul crizei a continuat sa creasca, a declarat Bogdan Belciu (foto), partener, departamentul de consultanta pentru management in cadrul PwC.

"Acest proces este explicat de modul in care este impartit bugetul unei familii in Romania", a spus managerul PwC, care a subliniat ca din ponderea de 70% din venitul disponibil destinata in general consumului, aproximativ 43 de puncte procentuale reprezinta produse alimentare si bauturi nealcoolice.

Declaratiile au fost facute in cadrul conferintei retailArena - Innovation in Retail, organizata de wall-street.ro cu sprijinul MasterCard, PayU si Evozon.

"In general romanii au obiceiul sa tina frigiderul plin si au facut-o practic cam tot timpul. Poate prea mult in vreme de crestere economica, dar si acum. Practic consumul de produse nu este de asteptat sa creasca foarte mult, ci ne putem uita la o reasezare a lui. Ne asteptam ca aceasta linie sa mentina un tredn de stabilizare. Pe de alta parte, daca ne uitam la celelalte forme de retail: electro-it, produse de tipul do it yourself, bricolaj, vestimentar, cosmetice, acestea sunt cele care prezinta o tendinta de crestere, in linie cu dezvoltarea economiei si cresterea salariilor si cu toti ceilalti factori de baza", a mai declarat Bogdan Belciu.

Potrivit acestuia, in acelasi timp, "consumul de alcool si tutun in Romania este de circa 8% la bugetul unei familii, de doua ori mai mult decat media europeana".



Citeste si