7 August 2006

Maioneza de firma cistiga teren



Chiar daca virfurile de vinzari de maioneza sint inregistrate mai ales de Craciun si de Pasti, producatorii mizeaza, in cresterea vinzarilor, pe sofisticarea consumatorului, pe gradul de educatie al acestuia si pe lipsa lui de timp.
Fiindca multi dintre consumatorii romani prefera maioneza facuta in casa, in doar o patrime dintre gospodariile din Romania se cumpara maioneza din magazin. Astfel, potrivit companiei Unilever, care citeaza un studiu GfK, din totalul gospodariilor, doar 23,7% au cumparat maioneza, cel putin o data in cursul anului trecut.

Cantitatea medie de maioneza cumparata anual de o gospodarie a fost, anul trecut, conform aceluiasi studiu, de circa 2 kg. „Piata maionezei «din magazin» a crescut insa considerabil anul trecut: cu 33%, atit in valoare, cit si in volum, fata de 2004. Ne asteptam ca piata sa inregistreze, in acest an, o crestere exprimata cu doua cifre, atit in valoare, cit si in volum“, spune Andreea Popa, Senior Brand Manager Knorr la Unilever.

Putin timp acasa

Desi detine doar o mica parte din piata, comparativ cu maioneza facuta in casa, segmentul maionezei cumparate are un mare potential de crestere. „Ne asteptam ca acest segment sa creasca pe masura ce consumatorii vor renunta la varianta facuta in casa din cauza ca au tot mai putin timp pentru gatit si pentru ca este mai practic sa foloseasca maioneza gata preparata“, mai spune Popa.

Consumatorii de maioneza „din magazin“ au gusturi sofisticate, drept pentru care producatorii au gindit o oferta foarte diversificata. Astfel, pe linga varianta clasica, exista maioneza light (cu un continut scazut de grasimi), cu arome sau in combinatie cu ciuperci, castraveti si ceapa verde, ketchup etc. Consumatorii care cumpara maioneza sint cu preponderenta tineri care traiesc in mediul urban si care au un nivel mai ridicat de educatie.



Citeste si