27 Noiembrie 2014

Strauss, producatorul cafelei Doncafe, se apropie de pragul de afaceri de 13 mil. euro



Vanzarile grupului israelian Strauss Coffee, producatorul cafelei Doncafe, au crescut in Romania, in trimestrul al treilea, cu 9%, la 61 milioane sekeli (12,7 milioane euro), atat ca urmare a cresterii volumelor si a preturilor, cat si a finalizarii achizitiei brandului Amigo, scrie Mediafax.

In trimestrul al treilea din 2013, Strauss Coffee a avut vanzari de 56 milioane sekeli. La nivelul primelor noua luni, vanzarile au scazut cu 1%, la 168 milioane sekeli (34,9 milioane euro), pe fondul erodarii ratei medii de schimb a leului in raport cu sekelul, se arata intr-un raport al grupului israelian. In lei, vanzarile din perioada ianuarie-septembrie au crescut cu 1,1%.

Strauss Coffee a anuntat in februarie preluarea brandului de cafea solubila Amigo, comercializat in principal in Romania, tranzactia de 20 milioane dolari fiind aprobata de Consiliul Concurentei. Activele preluate de la compania braziliana Cia Iguacu de Café Soluvel constau in marcile de cafea Amigo, drepturile de proprietate intelectuala aferente Amigo, numele de domeniu si stocul de cafea si produse finite Amigo existente in proprietatea vanzatorului, la momentul tranzactiei.

Dupa aceasta preluare, Strauss Coffee ocupa locul doi pe piata cafelei solubile din Romania, dupa Nestle. Un alt concurent important pe piata locala este compania Modelez (fosta Kraft Foods), cu brandul Jacobs. Potrivit datelor companiei, Strauss Coffee se asteapta sa devina cel mai mare jucator de pe piata locala de cafea solubila.

Cafeaua solubila Amigo a inregistrat in 2012 vanzari de 12,5 milioane de dolari si o cota de piata in volum de 1,8%.

Grupul israelian Strauss Coffee este prezent in Romania din 1994 si este cel mai mare producator de cafea din piata romaneasca, brandul sau Doncafe avand in 2012 o cota de piata in volum de circa 22%. Strauss Romania a avut in 2013 o cifra de afaceri de 213 milioane lei (48,2 milioane euro), in scadere cu 9,5% comparativ cu 2012, si pierderi de 4,5 milioane lei (1 milion euro), cu 59% mai mici. Prezenta in 20 de tari, Strauss Coffee are 14 fabrici si vanzari anuale de peste 1 miliard de dolari si produce si vinde cafea prajita si macinata, boabe si cafea instant, dar si cappuccino, espresso, ceaiuri si ciocolata calda.



Citeste si