"Cel mai important concurent pe aceasta piata (de cafea solubila, n.r.) este Nestle. Concurenti importanti sunt si Mondelez si Maspex Polonia. Prin urmare, Strauss ocupa, dupa realizarea concentrarii economice, locul doi in piata dupa Nestle, ceea ce accentueaza ingrijorarile de natura concurentiale, referitoare la o posibila crestere unilaterala a preturilor", se arata in decizia Consiliului Concurentei care aproba tranzactia, fara a mentiona insa cotele de piata ale companiilor mentionate.

Strauss Coffee a anuntat in februarie preluarea brandului de cafea solubila Amigo, comercializat in principal in Romania, tranzactie care urma sa fie aprobata de Consiliul Concurentei. Activele preluate constau in marcile de cafea Amigo, drepturile de proprietate intelectuala aferente Amigo, numele de domeniu si stocul de cafea si produse finite Amigo existente in proprietatea vanzatorului, la momentul tranzactiei.

A fost vanduta marca Amigo, un brand cunoscut in Romania din 1983

A fost vanduta marca Amigo, un brand cunoscut in Romania din 1983

"Operatiunea analizata conduce la consolidarea portofoliului de produse al Strauss pe piata cafelei solubile din Romania, vanduta pe canalul retail. Realizarea concentrarii nu ridica obstacole in calea concurentei efective, in special ca urmare a crearii sau consolidarii unei pozitii dominante pe piata relevanta identificata (...) nu exista indoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurential normal", mentioneaza sursa citata.

Analiza Consiliului Concurentei s-a concentrat pe piata cafelei solubile comercializata pe canalul retail, segment pe care activitatile celor doua companii se suprapun.

Citeste si:

Cafeaua solubila Amigo este cunoscuta in Romania din 1983 si a inregistrat in 2012 vanzari de 12,5 milioane de dolari si o cota de piata in volum de 1,8%. Brandul a intrat ulterior si pe alte piete din regiune. Importatorul exclusiv al marcii Amigo pe piata locala este din anul 2002 Panfoods Romania, parte a companiei Panfoods Co. Ltd din Marea Britanie, care gestioneaza vanzarile internationale de cafea pentru Cia Iguacu de Café Soluvel. Cafeaua produsa de grupul brazilian este ambalata la in unitatea Panfoods din comuna Vacaresti, judetul Dambovita, foarte aproape de Targoviste.

In 2013, Panfoods Romania, cu 66 de angajati, a raportat o cifra de afaceri de 45,9 milioane lei (10,3 milioane euro), cu 12% mai mici fata de 2012, si un profit net de 1,13 milioane lei (256.000 euro), cu 22% mai mic.

Grupul israelian Strauss Coffee este prezent in Romania din 1994 si este cel mai mare producator de cafea din piata romaneasca, brandul sau Doncafe avand in 2012 o cota de piata in volum de circa 22%. Strauss Romania a avut in 2013 o cifra de afaceri de 213 milioane lei (48,2 milioane euro), in scadere cu 9,5% comparativ cu 2012, si pierderi de 4,5 milioane lei (1 milion euro), cu 59% mai mici. Scaderea vanzarilor din Romania a continuat si in primul trimestru, potrivit unui raport al grupului israelian, cu 13,6% in sekeli, la 48 milioane sekeli (10,4 milioane euro), si 9,4% in lei, pe fondul accentuarii concurentei de pe piata.

Prezenta in 20 de tari, Strauss Coffee are 14 fabrici si vanzari anuale de peste 1 miliard de dolari si produce si vinde cafea prajita si macinata, boabe si cafea instant, dar si cappuccino, espresso, ceaiuri si alte produse complementare, precum ciocolata calda.

Sursa foto: Cafea, Shutterstock.com