10 August 2006

Vanzarile apa minerala au crescut cu peste 20%, in sezonul cald



Zilele caniculare ale acestei veri au dus la cresterea consumului de apa minerala, astfel ca hypermarketurile au inregistrat vanzari cu 20% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"In primele sase luni ale anului, am inregistrat o crestere cu peste 36%. in perioada de canicula am inregistrat cresteri ale vanzarilor cu 20% fata de anul trecut", a declarat pentru Rompres, directorul de marketing al Carrefour, Andrea Mihai.

In Romania se produc anual peste 2,1 milioane litri apa minerala, peste 90% fiind distribuita pe piata interna. "In conditiile mentinerii temperaturilor inalte, estimam cresteri intre 20-60% ale vanzarilor la toate produsele de sezon", a adaugat reprezentantul Carrefour.

Cei mai importanti jucatori de pe piata romaneasca a apelor minerale sunt Romaqua Group - Borsec, Bibco - Biborteni, European Drinks - Izvorul Minunilor, Coca-Cola HBC - Dorna, Perla Harghitei, Carpatina, Zizin, Herculane, Bucovina, Tusnad.

Romanii consuma in proportie de 70% apa minerala carbonatata, spre deosebire de alte state unde 90% din consumul total este cel de apa minerala necarbonatata. Cu toate acestea, insa, in Romania consumul de apa minerala imbuteliata, carbonatata sau necarbonatata, este inca redus, doar sapte% din nevoia de lichide a unui roman pe an fiind "stinsa" cu apa, restul de 93% fiind reprezentat de alte lichide (bere, vin, lapte, lichide colorate).

In prezent, pe piata interna a apelor minerale activeaza mai multi producatori, printre care Romaqua Group - Borsec, European Drinks, Dorna Apemin si Perla Harghitei si Bibco (Biborteni), care impreuna acopera 70% din productia de apa minerala din Romania. si pentru ca potentialul acestei piete este in crestere, investitorii din acest domeniu nu intarzie sa apara.



Citeste si