Constructia brandului de tara este una din acele vesnice promisiuni, niciodata materializata in ultimii douazeci si cinci de ani.
Cauzele acestei neimpliniri sunt multiple, dar poate cea mai importanta este incapacitatea noastra de a alege un element usor indentificabil, rapid prezentabil in intreaga lume, atractiv si cat mai inconfundabil.

In timp ce noi inca nu reusim sa cadem de acord asupra unei liste reduse a acestor elemente de identitate nationala, strainii care ne cunosc, nu sunt deloc pusi in dificultate de aceasta tema si invariabil pe lista lor de elemente ce identifica rapid si inconfudabil Romania, cu tot ce are ea mai bun, apare vinul.

Vinul romanesc castiga in toate competitiile internationale, in prezentarile de produse traditionale europene, cozile la standul Romaniei pentru degustarile de vinuri fiind asemanatoare celor de la pasapoarte din anii 1990.

Sa nu ne amagim! Vinul romanesc are potentialul de a fi cel mai bun ambasador si reprezentant al tarii noastre, ceea ce ii lipseste fiind promovarea de care alte vinuri se bucura.
Este un produs national de care putem fi mai mult decat mandri, este un produs pe care cu placere il putem circumscrie identitatii noastre culturale.
In fiecare an, cand vinurile romanesti sunt degustate si analizate de ambasadori, in cadrul concursului pentru alegerea vinului diplomatilor, a vinului ce ne va reprezenta in anul ce urmeaza, uimirea si entuziasmul diplomatilor ce degusta aceste vinuri nu pot fi descrise.

Dintr-o data, Romania este vazuta cu alti ochi. Este Romania lucrului bine facut, al unei industrii de traditie cu mii de ani, al unei valori ce depaseste cu mult media si care te face sa te simti mandru ca esti roman.

Vinul romanesc are ce invata din sfaturile pe care diplomatii le ofera, este o consultatie de marketing gratuita, daca vreti, singura nevoie fiind de a imbunatati aspectul exterior (eticheta, sticla, dop, ambalaj) si o pozitionare in zona de lux, premium, caci vracul nu poate sa ridice vinul romanesc la nivelul de notorietate pe care il merita.

In acest an, alegerea vinului diplomatic, al celui mai bun vin al Romaniei pentru 2015, a reusit sa imbine intr-un mod fericit, prin alegerea Casei de Vinuri Cotnari, cele mai multe elemente precum: recunoasterea traditiei vinului de exceptie din podgoria Cotnari, vinuri ce combina tehnologia Lumii Noi cu aroma deosebita a soiurilor romanesti.

Soiurile romanesti sunt unice prin aroma si continutul de zaharuri naturale ce garanteaza un vin de calitate, prin persistenta aromatica, postgust indelungat si pretare la invechire, fiind considerate de catre degustatorii din intreaga lume a contine secretul victoriei vinului romanesc, iar Casa de Vinuri Cotnari exact pe aceasta revolutie a soiurilor romanesti a mizat intr-un pariu clar castigator.

Soiurile puse in prima linie de vinificatorul de succes al Casei de Vinuri Cotnari, George Malutan, se evidentiaza exact prin aceste caracteristici de succes, inovatia constand in vinificarea lor in demisec sau sec.
Era normal ca aceste vinuri deosebite, realizate cu talent si abnegatie de Casa de Vinuri Cotnari, sa cucereasca imediat publicul diplomatic, deoarece unesc toate punctele forte ale vinurilor romanesti: unicitatea soiurilor romanesti, terroir-ul extraordinar, ce asigura vinuri de top, toate ingemanate cu tehnologii moderne ce fac din aceste vinuri alter ego-ul european al vinurilor Lumii Noi.

Astazi, prin recunoasterea internationala obtinuta, putem spune ca vinurile excelente ale Casei de Vinuri Cotnari au devenit parte a brandului de tara, parte a imaginii Romaniei, parte de care putem fi mandri.

Prof. Dr. Anton Caragea
Directorul Institutului de Relatii Internationale si Cooperare Economica

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri