Alexandru-Alin Flutur, un tanar antreprenor din Iasi, a reusit sa reinventeze patiseria, prin lantul La Folie, un concept de patiserie artizanala cu care a reusit sa demonstreze ca pentru a crea un lant de localuri de succes nu ai nevoie neaparat de un brand international in spate, ci poti sa faci tu un brand romanesc pe care sa iti propui il duci in afara tarii.

Alexandru-Alin Flutur a creat lantul de cafenele La Folie dedicat produselor de patiserie artizanala in Iasi, iar anul trecut a adus prima cafenea La Folie si in Bucuresti. Tanarul antreprenor nu vrea, insa, sa se opreasca aici. El vrea sa creeze un business de referinta la nivel national si sa ajunga pe termen lung sa se extinda si in afara tarii.

Povestea La Folie a inceput in 2011, pe vremea cand Flutur era director intr-o companie de consultanta din Iasi. Atunci a prins contur ideea unei afaceri dedicate patiseriei artizanale. „Gurmand din fire, imi tot puneam intrebarea de ce nu exista in Iasi dulciuri cu adevarat gustoase si naturale. A urmat o analiza de piata din care a reiesit ca exista clientela, dar oferta era mult prea slaba si astfel m-am decis ca este timpul sa fac o schimbare si sa imi urmez pasiunea. La inceputul lui 2012 am intrat in negocieri cu cei de la Palas Mall care imi tot sugerau sa nu cad tentatiei unui business nou si ma sfatuiau sa contractez o franciza. Bineinteles ca nu ma interesa o franciza, doream sa construiesc ceva de la zero, dupa propriile idei si gusturi”, povesteste Alexandru-Alin Flutur.

Intr-un final, antreprenorul spune ca a ajuns la o intelegere cu reprezentantii centrului comercial pentru un spatiu si a demarat proiectul, „chiar daca spatiul oferit era izolat de zona cu trafic intens a ansamblului Palas. Probabil oferta de spatiu facuta se datora faptului ca nu imi dadeau prea multe sanse”, spune Flutur.

La folie

A inceput businessul cu 100.000 euro, iar ca la orice start, provocarile veneau la tot pasul. „Inceputul a fost foarte greu. Multe elemente noi pe care mi-a fost greu sa le gestionez, oameni slab pregatiti, putini furnizori de ingrediente naturale si presiuni financiare enorme. Primele luni practic au insemnat o finantare proprie continua pentru a acoperi cheltuielile enorme cu chiria si personalul, pana cand clientii au inceput sa faca diferenta dintre produsul La Folie si ceea ce oferea restul concurentei. De atunci putem spune ca am avut o crestere constanta si sanatoasa, iar in momentul de fata La Folie este cu siguranta cafeneaua cu cel mai mare trafic din zona Moldovei”, isi aminteste Alexandru-Alin Flutur.

De atunci, investitiile au urcat constant. Anul trecut in decembrie, compania a deschis si prima cafenea La Folie din Bucuresti in zona Piata Victoriei, iar pana la jumatatea anului mai are in plan alte doua deschideri in Capitala. Investitia totala din Bucuresti in cele 3 locatii si laboratorul propriu, va atinge valoarea de aproximativ 450.000 euro. Cea mai mare provocare al acestui business este ca peste tot in HoReCa, personalul calificat. „In acest gen de business cea mai mare provocare este sa gasesti oameni specializati si responsabili. Poti fi un foarte bun strateg si sa fi foarte creativ in ceea ce priveste produsul dar rezultatul final poate fi dezamagitor daca nu ai cu cine sa le pui in practica”, spune Flutur.

La folie

Pana in acest moment, investitiile din Iasi si Bucuresti au creat aproximativ 65 de locuri de munca, numarul acestora, in urma deschiderii noilor locatii din Bucuresti, urmand sa creasca pana la aproximativ 100, pana la sfarsitul anului 2015. Toti angajatii La Folie beneficiaza de training-uri inca de la inceput si multi se specializeaza in cadrul companiei pe fiecare domeniu in parte.”Unii dintre ei, evaluati pe criterii de performanta, ajung in timp sa detina functii de conducere”, a explicat Alexandru Flutur.

Despre extindere brandului creat, Fluture spune ca pe langa unitatile aflate in plan in Bucuresti, la nivelul tarii sunt vizate orase ca Brasov, Timisoara si Cluj. "Obiectivul principal ramane internationalizarea in maxim 3 ani. Dintr-o analiza preliminara, Viena si Londra mi se par deocamdata cele mai atractive orase, dar nu exclud si alte locatii in functie de cererile de francizare”, a spus antreprenorul, care vizeaza pe termen mediu o extindere prin francizare.

la folie

„Desi am ales sa deschid in Bucuresti printr-o investitie proprie, sunt constient ca pentru o dezvoltare rapida si atacarea unor noi piete trebuie sa demaram proiectul de francizare pana la finalul anului 2016. De aceea, dupa deschiderea a inca doua locatii in Bucuresti, ne vom concentra exclusiv pe realizarea unui centru logistic care sa acopere cererile de francizare la nivel national”, a completat Alexandru Flutur, care asteapta ca businessul din Bucuresti sa atinga o cifra de afaceri de minim 1,5 mil. euro la finalul lui 2016. Flutur mai mentioneaza ca prin investitiile viitoare din Iasi se vor urmari posibilitatile de extindere la nivel international, in Chisinau.

La Folie este un brand detinut de compania SC Gourmanderie SRL cu capital integral romanesc infiintata in 2012. In prezent La Folie este prezenta in Iasi si Bucuresti.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri