Bulgarii de la MRPI, cei care au readus brandul Debenhams in Romania, ar vrea sa deschida cate doua magazine pe an pe plan local in urmatorii 5 ani si se asteapta la vanzari mai mari decat in Bulgaria, a declarat Chris Harper, sales director MRPI pentru wall-street.ro.

DebenhamsDebenhams a reintrat pe piata romaneasca printr-un magazin in Bucuresti Mall, inaugurat in urma cu circa o luna, dupa o investitie de 1 mil. euro. De asemenea, pentru anul acesta mai este in plan deschiderea unui magazin Debenhams in Plaza Romania si cei care opereaza franciza vad extinderea pe plan local cu cate doua magazine pe an in urmatorii 5 ani. “Ambitia noastra este sa deschidem cate 2 magazine anual in urmatorii 5 ani. Cu toate acestea, vorbim de un plan ce depinde foarte mult de oportunitatile aparute, in termeni de spatii si dimenisiuni ale magazinelor. Intentionam sa dezvoltam brandul pe piata la standardele complete internationale, acesta fiind unul dintre motivele pentru care noul magazin deschis in Bucuresti Mall are un intreg etaj pentru produsele de infrumusetare, care va aduce publicului mai multe servicii speciale si va imbunatati experienta de shopping”, spune Harper.

Deschiderea unui magazin online nu face parte din strategia companiei pe termen scurt, intrucat “ne dorim sa construim o prezenta fizica puternica a brandului pe piata, ca prioritate”, a mentionat Harper.

DebenhamsDe ce a hotarat insa MRPI sa aduca franciza Debenhams si in Romania acum, dupa ce in urma cu 2 ani magazinele brandului pe plan local se inchideau? “Stabilitatea economica din ultimul an a contribuit la convingerea noastra ca este un moment potrivit sa incepem dezvoltarea in zona, in special in Romania. De asemenea, in 2014 s-a vazut un trend pozitiv in piata de retail, Eurostat plasand Romania printre tarile fruntase in ceea ce priveste consumul de produse din food si non-food”, spune Chris Harper. Oficialul MRPI spune ca si experienta de management a echipei bulgarilor este un punct forte pentru noile deschideri Debenhams. “Dinamica centrelor comerciale si a zonei de real estate este de asemenea un semn ca piata este pe drumul cel bun. In plus, avem incredere ca Debenhams va avea succes in Romania sub managementul MRPI ca partener francizat. Brandul are mare succes in Bulgaria, cu o echipa puternica de management, ce are o experienta vasta in retail in sistemul Debenhams”, mai spune Harper.

Oficialul MRPI se asteapta la vanzari mai mari in Romania fata de Bulgaria, “datorita locatiei in care vom deschide – Bucuresti Mall fiind unul dintre cele mai bine ancorate mall-uri din Bucuresti. In plus, avand in vedere ca Debenhams a mai fost prezent in Romania, notorietatea brandului este mai ridicata, spre deosebire de Bulgaria, unde se construieste in timp”.

Debenhams

MRPI vrea cate un vizitator pentru fiecare euro investit in magazinul Debenhams din Bucuresti Mall in primul an

De asemenea, in primul an compania se asteapta sa atraga peste 1 milion de vizitatori in magazinul din Bucuresti Mall. Si evolutia pietei de retail in general ii face ingrezator pe oficialii MRPI. “Dezvoltarea pietei de fashion retail in Romania va continua. Astazi Bucurestiul se situeaza sub alte capitale din CEE in ceea ce priveste densitatea spatiilor de retail la 1.000 de locuitori. Totusi, acest lucru se va schimba o data cu deschiderea noilor centre comerciale, Mega Mall anul acesta si Park Lake Plaza, aflat acum in dezvoltare si programat pentru deschidere in 2016”, spune Harper.

Magazinele Debenhams din Romania sunt operat in franciza de grupul bulgar MRPI, un jucator cunoscut pentru dezvoltarea de proiecte comerciale importante si proprietati imobiliare.

DebenhamsBrandul Debenhams a mai fost prezent in Romania, fiind adus pe piata in 2007 de RTC Holding. In Bucuresti Mall a fost deschis si primul magazin Debenhams in 2007 de catre compania RTC Holding, care detinea franciza la acea vreme. Debenhams a inchis, insa, cele 6 magazine pe care le detinea in Romania in urma cu circa 2 ani, iar retailerul britanic a anuntat o pierdere contabila de 3,8 milioane de lire sterline (4,4 milioane euro) in urma inchiderii acestora, care functionau in franciza, precizand ca francizorul local "a esuat" in contextul conditiilor "foarte dificile" de pe piata. Octavian Radu acuza atunci scaderea puterii de cumparare in contextul crizei, dublarea suprafetei mall-urilor in perioada 2008-2012 si dezvoltarea agresiva pe piata romaneasca a unor branduri competitive precum Zara si H&M.

Reteaua Debenhams cuprinde peste 240 de magazine, in 28 tari, si comercializeaza articole si branduri in exclusivitate, sub semnatura unor designeri internationali.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri