12 Noiembrie 2015

40% dintre instrumentele de scris se vand chiar inainte de inceperea anului scolar



In perioada back to school 2015, piata instrumentelor de scris a inregistrat o crestere de 19% in valoare fata de aceeasi perioada a anului anterior in magazinele de tip hypermarket si cash & carry, totalizand suma de aproximativ 17 milioane de lei.

Lunile premergatoare inceperii scolii reprezinta cea mai favorabila perioada a anului pentru producatorii de instrumente de scris, avand in vedere ca in ultimii ani a reprezentat peste 40% din totalul vanzarilor inregistrate intr-un an calendaristic”, afirma Ileana Tilvan, Head of Digital Consumer Choices GfK Romania.

Din punct de vedere al structurii pietei, in perioada iulie - septembrie 2015, se poate observa o crestere usoara pentru instrumentele de colorat (creioane colorate, carioci si creioane cerate) ce cumuleaza 24% din piata. Acestea sunt precedate ca importanta de instrumentele de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit si mecanice, rollere si finelinere) care domina piata cu o pondere de peste 60%. Celelalte doua categorii, instrumentele de corectat si cele de subliniat, au ramas relativ stabile, cu ponderi sub 10%.

De remarcat este cresterea pietei de rollere care se dezvolta spectaculos, afectand vanzarile din segmentul de pixuri clasice. Acestea din urma reusesc totusi sa isi mentina o pozitie buna in piata, cu un portofoliu diversificat si cu o oferta variata de impachetari. Creioanele de colorat raman dominante in cadrul categoriei din care fac parte, atat din punct de vedere al volumului, cat si valoric. Alte categorii care au inregistrat cresteri notabile au fost: markerele pentru tabla alba, markerele permanente, dar si inkeaterele din segmentul instrumentelor de corectat.

Producatorii de instrumente de scris impreuna cu jucatorii din retail-ul modern au desfasurat intense activitati promotionale in vederea impulsionarii vanzarilor de rechizite in perioada premergatoare si cea de inceput a anului scolar.

Concluziile se bazeazã pe datele de vânzãri colectate de la hypermarketuri si magazine de tip cash and carry, date incluse în panelul de retail GfK Consumer Choices. Prezentã pe piaþa localã din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numãrul 1 de cercetare de piaþã, cu o cifrã de afaceri 16,2 milioane euro în 2014.



Citeste si