Feliciu Paraschiv, proprietarul Paco, una dintre cele mai mari retele de local key accounts din Moldova, va intra anul acesta si in zona rurala, unde va deschide un magazin luand in considerare potentialul sau semnificativ. Miscarea va contribui si la un plus de 16% al afacerilor pe care antreprenorul vrancean il estimeaza pentru 2016.

Lantul de magazine Paco, controlat de omul de afaceri Feliciu Paraschiv, se asteapta ca in acest an cifra de afaceri sa creasca cu 16% fata de 2015. Estimarea companiei este sustinuta de cresterea consumului, vizibila in ultimele luni, si pe deschiderea a doua magazine pe parcursul acestui an.

Paco nu are inca in plan extinderea si in alte regiuni ale tarii si nici trecerea granitei in tarile vecine, dar va debuta in acest an in zona rurala din Romania, unde va deschide un magazin si unde vede un potential semnificativ.

„Afacerile vor creste in acest an pentru ca vom deschide doua magazine. Plus, este cresterea normala. Incercam sa mergem in zona rurala, unde trebuie sa fim prezenti neaparat, pentru ca alti retaileri ne-au luat-o inainte. Ardealul are mare potential, dar preferam sa ne concentram pe Vrancea”, a declarat pentru WALL-STREET.RO Feliciu Paraschiv, directorul general al Paco Supermarkets.

Paraschiv a adaugat ca in 2015 compania a inregistrat o cifra de afaceri de 13,8 milioane de euro, iar pentru acest an si-a propus sa ajunga la „cel putin” 16 milioane de euro. Conform informatiilor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, Paco a raportat in 2014 o cifra de afaceri de 52,11 milioane de lei in 2014 (11,7 milioane de euro) si un profit net in valoare de 0,4 milioane de euro.

Paco are in Vrancea o retea de sapte supermarketuri de proximitate cu suprafete cuprinse intre 300 si 1.000 de metri patrati. Odata cu deschiderea celor doua magazine, unul in Focsani si unul in Vidra, compania va avea circa 250 de angajati.

Retailerul Profi, unul dintre cei mai importanti jucatori dupa numarul de magazine la nivel national, a intrat deja in zona rurala prin conceptul Loco, lansat in august 2015.

Vanzarile online, inca incerte

Compania a avut, in urma cu peste un an, o tentativa de deschidere a unei platforme online, dar proiectul este in acest mnoment „intepenit”.

Paco a incercat sa se asocieze cu o firma de curierat in acest proiect, dar acum este in expectativa, cu ochii la ce face concurenta reprezentata de marii retaileri.

„Paco online este doar demo. Inca nu am dat drumul efectiv la tranzactii. Acest proiect e intepenit de mai bine de un an. Ne-am blocat la livrarea la domiciliu. Daca merg la domiciliu cu pretul din magazin, livrarea ma costa mai mult decat profitul. Daca cresc pretul pe online fata de magazin, nu e corect fata de client si mi-ar crea un prejudiciu de imagine foarte mare”, a afirmat Paraschiv.

Raioane gastro si cuptoare Lamborghini

In schimb, Paco a deschis in urma cu o luna, in cel mai mare magazin din reteaua proprie, un raion gastro care „merge bine”, astfel ca Paraschiv se gandeste sa extinda acest serviciu si in alte unitati mai mari de 400 metri patrati. Raionul este dotat cu doua cuptoare Lamborghini, al caror pret pleaca de la 10.000 de euro.

„Am angajat doi bucatari, am cumparat cuptoare Lamborghini care pot sa faca orice. Vrem ca mancarea pe care o facem aici sa o vindem in toate magazinele noastre. Vom deschide raioane gastro in magazinele noi si in toate magazinele mari”, a precizat Paraschiv.

Retailerii mari se joaca cu baloane de sapun in timp ce interesul pentru hypermarketuri scade

Investitia in deschiderea celor doua magazine, evaluata la 650.000 de euro, este facuta cu fonduri proprii ale companiei, Paco apeland la linii de credit de la banci doar pentru achizitionarea marfurilor de la furnizori pentru ca astfel obtine discounturi de 1-2%. Potrivit lui Paraschiv, marii retaileri fac o greseala pentru ca imping termenele de plata catre furnizori la 40-50-60 de zile.

„Asta e un balon de sapun pentru retaileri, ceea ce este foarte grav. Daca as fi ministru de Finante, as da o lege ca din 2018 orice factura emisa azi sa fie platita in maximum 2 zile. Asta ar dinamiza economia”, a spus Paraschiv.

Patronul Paco se declara increzator in revenirea comertului, sustinuta atat de reducerea TVA, cat si de majorarea veniturilor ca urmare a cresterii salariilor populatiei. Pe de alta parte, interesul pentru hypermarketuri este in scadere, consumatorii preferand magazinele de proxomitate.

„Se vede, in ultimele 4-5 luni, o crestere a consumului. Oamenii au inceput sa isi faca concediile in tara, deci au mai multi bani de cheltuit. Mi se pare ca scade si interesul pentru hypermarketuri, pentru ca te costa prea mult timp sa mergi cu masina, sa cauti loc de parcare etc. Au observat asta si retailerii mari, de asta sunt asa de agresivi”, a spus Paraschiv.

Paraschiv a mai spus ca in toamna anului trecut a primit o oferta de preluare din partea unui mare lant de retail, dar discutiile nu s-au concretizat intr-o tranzactie. Paco a mai avut discutii si cu o alta retea de magazine, aflata in top 5 jucatori din piata locala, dar nici aici nu a ajuns sa bata palma.

„Am primit oferte de cumparare, mai primim daca mai vin, nu refuzam nimic. Totul este de vanzare, conteaza doar pretul si momentul, adica, mai exact, oportunitatea”, a mai spus Paraschiv.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri