Magazinele din Romania devin din ce in ce mai dornice sa puna in aplicare ideile de succes din Occident.

Comerciantii stiu ca maximizarea profiturilor si cresterea numarului de clienti se afla in stransa legatura cu marketingul inteligent, conform businessknowhow.com. Cu toate acestea, poate fi o provocare pentru retaileri sa dedice la fel de mult timp pentru a cauta solutii eficiente, cat si pentru a vinde efectiv produsele comercializate.


Exista, insa, cateva idei care si‐au dovedit valabilitatea in Occident si care sunt din ce in ce mai aplicate pe piata romaneasca:

1. Rapiditatea procesului de cumparare este foarte importanta

Traim in secolul vitezei. Rapiditatea este, insa, mai importanta in cazul barbatilor decat al femeilor atunci cand merg la cumparaturi. Dupa cum noteaza site‐ul moneycrashers.com, barbatilor le place sa intre in magazin, sa ia ceea ce‐si doresc si sa plece cat mai repede. Ei nu compara produsele si sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a grabi procesul de shopping. Pentru barbati, cel mai rau lucru este sa iasa dintr‐un magazin cu mainile goale. Multi manageri de magazine sunt constienti de asta si fac procesul achizitiei produselor cat mai simplu cu putinta, prin rapiditatea cu care angajatii isi servesc clientii si prin folosirea unor echipamente de ultima generatie.

2. Urmarirea rezultatelor campaniilor de marketing este esentiala

Stabilirea unor scopuri clare in campaniile de marketing este foarte importanta. Totodata, specialistii in marketing dezvolta diferite mecanisme pentru a urmari masura in care campaniile si‐au atins scopurile. Spre exemplu, ce vrei sa schimbi prin campania de marketing? Sa aduci mai multi vizitatori pe site? Sa cresti veniturile din vanzari? Sa tii cat mai mult vizitatorii pe platforma online a magazinului? Oricare ar fi scopul campaniei, o evaluare finala este obligatorie pentru a invata din greseli.

3. Cupoanele de reduceri fidelizeaza clientii

Cele mai multe persoane doresc sa cumpere produse ieftine si fiecaruia dintre noi ii place sa creada ca „a facut o afacere”, chiar daca realitatea este cu totul alta. Cardurile de fidelitate si voucherele de reduceri devin, astfel, o adevarata afacere pentru companii si le ofera clientilor senzatia ca sunt cumparatori pragmatici. Spre exemplu, 92% dintre americani folosesc un voucher de reduceri cel putin o data pe an, dupa cum aflam de pe prnewswire.com.

4. Un simplu bonus creste vanzarile cu 73%

Un studiu citat de publicatia The Economist a demonstrat o crestere cu 73% a vanzarilor unei lotiuni care a fost livrata la pachet cu un bonus de cantitate. Consumatorii au preferat o cantitate mai mare a produsului, desi au platit mai mult pentru asta, iar un calcul simplu le‐ar fi demonstrat ca nu castiga nimic dintr‐o astfel de alegere.

5. Micile trucuri cu cifrele cresc volumul vanzarilor

O crestere cu 50% a cantitatii este similara cu un discount de 33%. Aceasta este realitatea, iar un simplu calcul matematic ne‐ar convinge de acest lucru. Cu toate acestea, putini consumatori isi dau seama de asta si vor opta, de obicei, pentru o cantitate cu 50% mai mare in loc sa plateasca mai putin cu 33%, conform publicatiei Time.

6. Transportul gratuit creste masiv numarul vanzarilor

Transportul gratuit atrage clientii aproape la fel de mult ca oferirea unui produs gratuit, iar o astfel de strategie de marketing duce imediat la o crestere a vanzarilor cu cel putin 10%, dupa cum aflam de pe practicalecommerce.com.

Sursa foto: Creative Commons

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri