Grupul de companii Adrem, infiintat de antreprenori romani, vrea sa iasa pe piata cu un proiect de “smart home”. In acelasi timp, Adrem are mari sperante ca in viitor isi va creste semnificativ afacerile dintr-un propus patentat de unul dintre fondatori.

“Adrem va creste, va reusi sa iasa la export si cu alte solutii tehnologice legate de automatizari in primul rand in domeniul retelelor de energie, dar si cu produse noi, precum un produs de smart home pe care il dezvoltam in acest moment si in care avem mari sperante”, a declarat Corneliu Bodea, vicepresinte al Adrem, in emisiunea WALL-STREET 360.

El nu a oferit informatii suplimentare legate de proiectul de “smart home”, dar a afirmat ca Adrem cauta sa se consolideze pe pietele externe pe care este deja prezenta si incearca sa intre si in alte tari.

Adrian Bodea, fratele sau si presedintele companiei, a patentat la inceputul anilor 2000 o tehnologie in domeniul vidarii otelului lichid care are printre avantaje si reducerea emisiilor poluante. Cu acest produs compania a iesit in afara granitelor in 2001-2002 cu un proiect la o uzina metalurgica din Republica Moldova.

“Inca de la infiintarea companiei am avut in plan extinderea si pe alte piete, dar trebuie sa recunosc ca in primii ani de dezvoltare a fost mai mult un vis decat un plan concret. As putea spune ca adevarata iesire in strainatate a fost cu acest produs”, a adaugat Bodea.

Adrem cauta sa exporte mai mult

Adrem are operatiuni in mai multe tari de pe cinci continente, iar contractele la export reprezinta aproximativ 30% din afacerile companiei. Potrivit lui Bodea, aceasta cifra se va schimba ca urmare a acordului de combatere a incalzirii globale semnat in toamna anului trecut la Paris.

Compania isi pune mari sperante in tehnologia de vidare a otelului lichid, estimand ca tot mai multe tari in curs de dezvoltare isi vor moderniza industriile cu scopul reducerii emisiilor poluante.

In viitor, afacerile din metalurgie ar putea multiplica “cu cel putin zece” afacerile actuale ale Adrem, spune Bodea. Afacerile Adrem au crescut de la mai putin de 10 milioane de lei in 2005, la aproape 230 milioane de lei in 2013, potrivit datelor companiei.

Cel mai mare volum de afaceri este in China, unde compania are o prezenta “suficient de solida”, insa Adrem vrea sa intre mai adanc pe piata din SUA si de pe intregul continent nord-american. Potrivit lui Bodea, compania are cateva “proiecte si initiative” si in tari din America de Sud.

Adrem a intrat pe piata din SUA in 2010, odata cu preluarea unui competitor elvetian care avea subsidiare in SUA si China. Compania pregateste insa si proiecte in industria energetica pe care vrea sa le vanda in special in Orientul Mijlociu si in tarile membre ale Commonwealth-ului.

“Noi vizam extinderea pe pietele pe care suntem prezenti. In SUA, o piata extrem de interesanta pentru noi (de aceea urmarim cu mare interes ce se intampla in negocierile intre UE si SUA privind un nou tratat comercial), incercam sa ne extinem, dar vrem sa intarim prezenta pe intregul continent nord-american”, a precizat Bodea.

Tot in emisiunea WALL-STREET 360 Bodea a spus ca, pentru ca o companie romaneasca sa reuseasca sa iasa pe pietele externe este important sa aiba un business solid local. De asemenea, diferentele culturale isi pun amprenta pe modul de a face afaceri in fiecare tara, insa atata timp cat pe primul loc este pus profesionalismul “nu avem a ne rusina sau a ne simti mai prejos”.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri