11 August 2016

Mariana Gheorghe: OMV Petrom rezista competitiei din piata de carburanti



Vanzarile de benzina si motorina au crescut in prima jumatate a anului 2016 cu 5,6% fata de perioada similara din 2015. In acest interval, OMV Petrom a reusit sa inregistreze un avans de 6,1%, peste nivelul pietei. Mariana Gheorghe, directorul general al OMV Petrom, spune ca producatorul de hidrocarburi este “capabil” sa raspunda competitiei tot mai stranse din piata distributiei de carburanti.

“Daca ne uitam la primele sase luni, piata a crescut cu 5,6%, iar noi am crescut cu 6,1%. Sunt diferente marginale, nu este o crestere de piata, ci spunem ca ne mentinem o pozitie, ceea ce, la nivelul nostru, este o performanta, tocmai pentru ca exista aceste presiuni concurentiale”, a declarat Mariana Gheorghe pentru WALL-STREET.RO.

Vanzarile totale de produse rafinate ale OMV Petrom, exceptand vanzarile cu amanuntul, au scazut cu 7%, reflectand cresterea concurentei in activitatea de vanzari cu ridicata din regiunea de operare si impactul reviziei generale planificate a rafinariei.

Din total, vanzarile cu amanuntul au fost de 1,19 milioane de tone, in urcare cu 2% fata de 1,16 milioane de tone in primele sase luni ale anului trecut, sustinute de cererea din piata.

Totusi, Mariana Gheorghe a spus ca aparitia de noi distribuitori de carburanti este benefica, atat consumatorilor, cat si companiilor din piata.

“Daca aparitia de noi jucatori erodeaza sau nu cota de piata a Petrom, rezultatele arata ca suntem capabili sa raspundem acestei presiuni competitive si, in mare, ne-am mentinut pozitia pe piata", a adaugat directorul general al OMV Petrom.

Principalii competitori ai OMV Petrom pe zona distributiei de carburanti in benzinarii sunt Rompetrol, Lukoil si MOL. Aceste companii administreaza retele de cateva sute de statii, dar pe piata au aparut, in ultimii ani, si firme care opereaza retele mai mici, de pana la cateva zeci de unitati.

In raportul financiar al OMV Petrom aferent primului semestru din 2016 se precizeaza ca, in a doua parte a anului, preturile mai reduse ale produselor petroliere, coroborate cu cresterea consumului, privat in Romania, vor continua sa sustina cererea pentru produsele petroliere, insa concurenta se va mentine crescuta.

La nivelul primelor sase luni din 2016, OMV Petrom a raportat un profit net de 408 milioane lei, in scadere cu 61% fata de rezultatul din perioada similara din 2015, de 1,04 miliarde lei.



Citeste si