Consumatorii actuali fac parte dintr-o generatie care incearca sa se redescopere, care se afla intr-o constructie permanenta a valorilor, care nu mai face compromisuri. Sunt anarhici, insa nu in sensul rau al cuvantului, crede Alina Stepan, director general Ipsos Europa de Sud-Est, in cadrul emisiunii Wall-Street 360.

Alina Stepan va participa in calitate de speaker in cadrul celei de-a patra editii a evenimentului retailArena – Go (g)Local, unde, va discuta, pe 27 octombrie, despre ABC-ul generatiei Millenials. Inscrie-te la conferinta si beneficiezi de 20% reducere la orice bilet in saptamana 3-9 octombrie.

“Generatiile Y si Z sunt aparte, au niste trasaturi ale lor. In primul rand, sunt o gramada de cercetatori care spun ba ca au spirit civic, ba ca sunt narcisici. Probabil se regasesc la intersectia dintre aceste doua caracteristici. Felul in care sunt depinde foarte mult de modul in care interactioneaza cu brandurile. Daca la inceput generatia baby boomers accepta un monolog de la branduri, generatia X a inceput sa invete dialogul, acum vorbim de multilog, un dialog pe mai multe canale, ceea ce pune presiune pe branduri intrucat sunt putine campaniile care sunt declinate 360 cu succes”, a punctat Alina Stepan.

Potrivit acesteia, generatia Millenials (cei nascuti intre 1980 si 1995) face parte din asa-numitul “tsunami in marketing”. “Vorbim de individualism conectat. Vor sa li se vorbeasca lor, in acelasi timp brandurile trebuie sa fie validate si de comunitatea in care ei se misca. Comunicarea trebuie sa devina un fel de native advertising permanent, brandurile trebuie sa se regaseasca si sa se insereze in mod firesc in viata lor de zi cu zi”, afirma Stepan.

Mai mult, consumatorii apreciaza brandurile care se implica in viata lor. “Este important felul in care companiile se deschid pentru a discuta cu consumatorii, nu neaparat daca vorbim de multinationale sau locale. (…) Valul pe care se afla brandurile locale este generat si de faptul ca generatiile Y si Z cauta autenticitate si atunci simt ca fiind branduri locale au sanse mai mari sa inteleaga aceste generatii. Insa nu resping comunicarea brandurilor globale. Aceste generatii nu mai accepta mesaje unidirectionale dinspre branduri, nu mai accepta ca brandul sa se comunice pe sine inspre ei”, adauga Alina Stepan.

O alta provocare pentru branduri este comunicarea in timp real, in conditiile in care consumatorii nu mai accepta sa primeasca raspunsuri in 2-3 ore.

”Pe Facebook depuncteaza pagina care nu le-a raspuns atunci cand ei au ridicat o intrebare. Vorbim si de un oarecare narcisism, consumatorul este un fel de brand manager, isi manifesta puterea din ce in ce mai mare asupra brandurilor”, spune Alina Stepan.

Unde ii gasesti pe acesti consumatori? Pe YouTube si pe Instagram. In acest context, brandurile ar trebui sa faca tranzitia de la a spune la a arata, de la a scrie la a asculta consumatorii.

Millenials nu au renuntat la TV si la presa, insa le consuma diferit. Apare multiscreening-ul foarte mult, ei sunt foarte prezenti online, insa sunt mai pasivi. Ca timp petrec online in medie 157 minute pe saptamana insa sunt mai pasivi. Presa scrisa s-a adaptat destul de mult, insa nu ne mai gandim neaparat la print, pot citi pe tableta, isi fac abonamente online. Ce defineste aceasta generatie este conectivitatea permanenta, interactiune selectiva, vizualul si auditivul primeaza. In mod cu totul surprinzator este o generatie senzoriala, isi gatesc mult, merg in magazine sa cumpere. Ii gasesti in magazine”, afirma Stepan.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri