Compania Romaero, specializata in fabricarea si intretinerea avioanelor, va concedia pana la 150 de angajati, pentru a reduce cheltuielile, in vederea redresarii financiare, potrivit unor documente publicate pe site-ul companiei. Surse din cadrul Ministerul Economiei au declarat ca este luata in calcul inclusiv o "reforma" la nivelul conducerii executive.

In prezent, compania are 842 de salariati. Concedierile erau initial programate sa inceapa inca din luna iulie, insa au intarziat penrtru ca Hotararea de Guvern, obligatorie in acest caz, inca nu a fost aprobata.

”In prezent, conducerea companiei lucreaza la lista nominala cu angajatii vizati. Actul normativ respectiv, care permite demararea concedierilor colective, ar putea intra in Guvern saptamana aceasta”, au declarat pentru News.ro surse din cadrul Ministerul Economiei, scrie News.ro.

Potrivit planului de disponibilizare publicat pe site-ul companiei in urma cu cateva luni, se arata ca disponibilizarile colective vor fi efectuate cu plata unor compensatii cu bani de la bugetul asigurarilor sociale de stat pentru o perioada de maximum doi ani, care ar putea costa statul 5,65 milioane lei. Conform planului de disponibilizare propus de companie, 85% ar trebui sa fie salariati din categoriile de personal TESA, conducere si muncitori indirect productivi, in timp ce listele de concedieri vor cuprinde putini muncitorii direct productivi.

Persoanele concediate vor beneficia de indemnizatie de somaj si de un venit lunar de completare, care se acorda in functie de vechimea in munca. Astfel, persoanele care au o vechime in munca intre trei si pana la zece ani vor primi venit de completare timp de 12 luni, in timp ce angajatii cu o vechime de cel putin 25 de ani vor primi acest venit timp de 24 de luni. In urma disponibilizarilor, compania estimeaza o reducere a cheltuielilor cu personalul cu circa 18%. Romaero justifica disponibilizarile prin nevoia de a scadea gradul de incarcare, un efect al lipsei investitiilor in tehnologie pe parcursul ultimilor 25 de ani.

Citeste si:
România, pe primul loc în Europa la deficitul de angajaţi din IT&C
România, pe primul loc în...

Potrivit documentelor companiei, este necesara luarea unor "masuri urgente de redresare economico-financiara” si ”corelarea numarului de salariati cu gradul de incarcare”. Romaero a avut anul trecut pierderi de 34 milioane lei, la o cifra de afaceri de 53,8 milioane lei. Datoriile companiei au ajuns la sfarsitul anului trecut la circa 300 milioane lei, cu 45 milioane lei peste nivelul din 2014. Pierderile continua si in acest an.

”Pentru 2016 compania estimase ca va obtine profit, dar estimarile sale au fost invalidate de executia bugetara defectuoasa constatata prin bilantul anului 2015 depus in vara acestui an”, a spus sursa avizata. Potrivit acestora, compania incearca sa incheie 2016 cu o pierdere de circa 30 milioane lei si sa inregistreze rezultate pozitive abia in 2017-2018.

Curtea de Conturi va verifica toata activitatea Romaero din perioada 2012-2015

Curtea de Conturi va incepe un control la compania de stat Romaero, aflata intr-o situatie financiara grava, in care va verifica toata activitatea societatii in perioada 2012-2015, in special contractele de achizitii si actele aditionale, au declarat pentru News.ro surse din Ministerul Economiei. Romaero, companie specializata in producerea si intretinerea avioanelor, a inregistrat in perioada 2012-2015 pierderi cumulate de 145,6 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor.

Citeste si:
Firmele aleargă după angajați, dar candidații de 45+ ani sunt ignorați
Companiile aleargă după...

”Ultimul control al Curtii de Conturi la Romaero a avut loc in anul 2012, pentru perioada 2009-2011. Vor verifica tot, situatia, evolutia si modul de administrare a patrimoniului public si privat al statului, precum si legalitatea realizarii veniturilor si a efectuarii cheltuielilor la Romaero”, a precizat o sursa avizata. Inspectorii Curtii de Conturi vor verifica, de asemenea, toate actele aditionale incheiate de Romaero, situatia clientilor, politele de asigurare si achizitiile facute, mai precizeaza sursele citate. De abicei, in cadrul controalelor Curstii de Conturi, cele mai multe nereguli si fraude s-au descoperit la contractele de achizitii si la gestionarea patrimoniului companiilor de stat.

Sursa foto: Bignai / Shutterstock.com


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
FOTO/VIDEO În depozitul FAN Courier, unde oamenii fac coletele să circule
Setari Cookie-uri