28 Octombrie 2016

Andrei Canda, iSense Solutions: Ca sa rezolvi problema proximitatii trebuie sa fii prezent pe smartphone



Retailerii ar trebui sa mizeze pe un mix de solutii pentru a reusi sa vanda mai mult consumatorilor moderni. Pe lista se afla proximitatea, mobilul si asocierea cu un stil de viata sanatos, a spus Andrei Canda, research consultant iSense Solutions, in cadrul retailArena – Go (g)Local.

„Suntem din ce in ce mai interesati de stilul nostru de viata, 9 din 10 romani au luat masuri in acest sens in ultimele 12 luni. 52% au trecut spre o alimentatie sanatoasa, 47% au facut mai multa miscare, 44% au baut mai multa apa. 56% nu vor sa se mai streseze anul viitor”, arata datele unui studiu prezentat de Andrei Canda, in premiera, la retailArena.

Mai mult, consumatorii tineri ar plati mai mult cu 10% pentru un produs. Peste jumatate dintre acestia citesc etichetele produselor.

„Tinerii isi doresc mai multe experiente cu produsele. Cel mai convingator mesaj pentru a cumpara un produs este sa fie natural”, spune Andrei Canda.

Pe de alta parte, gadget-urile influenteaza un stil de viata sanatos, 24% intentionand sa achizitioneze pe viitor un ceas inteligent.

„Importanta smartphone-ului in procesul de cumparare creste. 81% dintre consumatorii tineri cauta informatii de pe un smartphone, 34% cumpara produse saptamanal de pe un astfel de device”, arata studiul iSense Solutions.

De asemenea, pentru 8 din 10 consumatori sunt interesati sa participe in programe de loializare a retailerilor, modalitatea preferata fiind cardurile de fidelizare.

„Proximitatea este unul dintre cei mai importanti factori in alegerea magazinului in care cumpara. Ca sa fii aproape de consumator si buzunarul lui trebuie sa fii aproape de el. Ce ar cumpara in viitor printr-o aplicatie mobila sunt produse electronice, cosmetice, imbracaminte, incaltaminte. Tinerii sunt dispusi sa cumpere mai orice prin telefon mobil”, arata Andrei Canda.

Chiar daca achizitiile de produse se fac de pe mobil, de pe desktop, consumatorii prefera sa plateasca produsul in momentul livrarii, cu bani lichizi. „Nu vor sa plateasca produse inainte de livrare, nu au incredere in magazinul de la care cumpara”, subliniaza Andrei Canda.

Sumarizand, acesta crede ca pentru a vinde mai mult consumatorului modern retailerii ar trebui sa tina cont de urmatoarele aspecte: optimizarea portofoliului de produse , asocierea cu sanatate si sport, cu produse inovatoare – bratari fitness, ceasuri – respectiv sa le ofere consumatorilor mai multa relaxare si sa nu „uite de copii, urmatorii lor clienti”.

Partenerii evenimentului sunt Microsoft (Technology Partner), Omnichannel Day delivered by FAN Courier, Media Galaxy (partener), Altex(partener), PayU (partener), ING Bank(partener), Carrefour (partener), Service Return (sponsor) si VE Interactive (sponsor).



Citeste si