Gilles Antoine, managerul care conduce de circa cinci ani operatiunile locale ale L’Oreal, si-a setat ca obiectiv plasarea companiei pe primul loc in industria cosmeticelor din Romania pana in anul 2018.

“Pentru Romania avem un obiectiv clar – vrem sa devenim numarul 1 in piata. Acum suntem pe pozitia secunda, Romania este singura tara din Europa de Est unde nu suntem lideri de piata. Cred ca pana in 2018 ar trebui sa fim lideri de piata. Vom reusi sa facem asta intrucat mizam pe echitatea brandurilor noastre. Suntem o companie orientata spre piata, aproape in fiecare an reimprospatam portofoliul de branduri, pentru a le face mai puternice si mai adaptate la climatul local, asa cum am facut anul acesta cu brandul de vopsele de par Exellence”, explica Gilles Antoine.

In al doilea rand, compania se va concentra mai mult pe zona comertului online, unde isi propune sa isi tripleze afacerile in urmatorii doi ani. Produsele L’Oreal sunt distribuite si prin parteneriatul cu eMAG, dar si prin magazinele retailerilor precum Carrefour. O miscare pe care Gilles Antoine nu o exclude in urmatorii ani este lansarea unor site-uri proprii de e-commerce, pe modelul celor detinute in alte tari din Europa de Est, SUA sau vestul Europei.

“Alaturi de e-commerce, vorbim si de comunicarea digitala cu consumatorii nostri. Daca in urma cu cativa ani motto-ul companiei era <<Frumusete pentru toti>>, acum mergem pe o abordare de tipul <<frumusete pentru fiecare>>. Vorbim de loializare, vorbim de un mesaj targetat pentru fiecare tip de consumator”, mai spune Gilles.

Aventura in offline continua

In al treilea rand, compania va continua “aventura in retailul offline” inceputa anul trecut. “Desi noi suntem mai mult un business de tipul B2C (business to company). Ne vindem produsele catre Sephora, Carrefour, Mega Image, dar nu si direct catre consumatori. Am inceput cu doua branduri sa mergem direct spre consumatori pentru ca modelul de business al celor doua este astfel construit. Ele sunt NYX Professional Make up si Kiehl’s”, mai spune seful L’Oreal Romania.

Cum poți recicla ambalajele...

Spre exemplu, anul acesta compania a inaugurat doua magazine NYX, in Constanta si in centrul comercial ParkLake din Bucuresti. In plus, producatorul francez mai detine doua magazine sub brandul Kiehl’s in centrul comercial Baneasa si in AFI Cotroceni. Pentru anul viitor, L’Oreal Romania vizeaza sa deschida doua noi magazine NYX si doua locatii Kiehl’s.

Aflati care sunt pasiunile si cum arata viata dupa business a CEO-ului L'Oreal Romania, intr-un interviu marca Wall-Street.ro.

“Daca ne uitam la datele privind numarul de conturi Facebook, la tehnologizare, Romania este o tara avansata. Exista potential de crestere a comertului online, a experientei digitale cu consumatorul. Am vazut in acesti cinci ani cum tara s-a schimbat major. Exista si aspecte care mai au nevoie de imbunatatiri precum reciclarea, o nevoie actuala pe care trebuie sa o sustinem. Avem nevoie de un cadru legislativ definit care sa ajute companiile in a accelera masurile pe aceasta zona. Poate si mai multa transparenta ar ajuta”, mai spune Gilles Antoine.

Vorbeste cu entuziasm si despre faptul ca segmentul produselor de make-up reprezinta o zona care “explodeaza” in ultimii ani. “Este o categorie care creste cu 10-12%, este un trend important care vizeaza atat domnisoarele care vor sa aiba propriul rimel sau ruj, pana la femeile de cariere care isi doresc sa arate impecabil. Brandurile noastre L’Oreal Paris si Maybelline au crescut cu 20% in timp ce piata avanseaza cu 10%", spune Gilles Antoine. (…) Cresterea se datoreaza si unei particularitati a consumatoarelor (…) Femeile din Romania nu sunt reticente la schimbari, nu le e frica sa experimenteze. Spre exemplu, 57% dintre ele si-au vopsit parul inainte de 24 de ani", adauga seful L'Oreal Romania.

Una dintre cele mai mari provocari ramane modul in care un producator de cosmetice reuseste sa isi duca brandurile si in zonele non-urbane.

Citeste si:
L'Oreal Romania deschide trei magazine Kiehl's si NYX
L'Oreal Romania deschide trei...

Romania este o tara rurala in comparatie cu alte tari si daca vrei sa cresti trebuie sa iti duci produsele in casele tuturor. Trebuie sa intelegem cum consumatorii din orase mai mici aleg produsele si le folosesc. Spre exemplu, Clujul, care este un centru universitar, este interesant pentru evolutia unui brand precum NYX, care este tineresc. Timisoara este iarasi importanta in conditiile in care acolo DM are o prezenta solida. Fiecare oras sau zona este interesanta din punct de vedere strategic”, afirma CEO-ul L’Oreal Romania.

Anul trecut, compania franceza a raportat afaceri de aproximativ 64,4 mil. euro (283,7 mil. lei) si un profit de circa 5,7 mil. euro (25,1 mil. lei), potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri