Daniel Teashala, 41 de ani, fondatorul si detinatorul companiei Zehava, s-a nascut in Etiopia, insa la varsta de noua ani s-a mutat impreuna cu familia in Israel. Inainte de fondarea brandului de bijuterii a fost functionar diplomatic.

“Ideea unui atelier de bijuterii a aparut ca urmare a frecventarii unui curs de initiere si design in bijuterie. In anul 2003 pe cand ma aflam intr-o misiune diplomatica in Austria din dorinta de a-mi ocupa putinul timp ramas am decis sa urmez un curs de bijutier. Odata cu trecerea timpului, pe masura ce deprindeam din tainele lucrului cu materiale nobile precum aurul, platina cat si pietre pretioase, dar si semipretioase am luat decizia sa transform aceasta pasiune in afacerea Zehava”, povesteste pentru wall-street.ro Daniel Teashala.

Zehava

In 2005 s-a mutat in Romania ca parte a activitatii diplomatice. Trei ani mai tarziu deschidea in Bucuresti magazinul de bijuterii Zehava, un business fondat alaturi de sotia sa. Lansarea magazinului a presupus o investitie de 100.000 euro, bani proveniti integral din fonduri proprii. "Nu am apelat la credite bancare sau fonduri europene. Vad cele doua surse in raport cu antreprenorii drept o posibilitate de a crea un inceput, o ocazie de a pune in practica ideea unei afaceri”, crede Teashala.

Povestea Monicai Iacovenco,...
Citeste si: Povestea arhitectei care proiecteaza bijuterii

Calatoresc in diverse colturi ale lumii pentru a cauta materia prima

La inceput sotia sa s-a ocupat de activitatile de organizare a business-ului, Daniel reprezentand "partea creativa a afacerii”. In prezent, compania are 5 angajati, colaborand insa si cu alti profesionisti din diverse domenii.

Zehava

Fondatorul Zehava este si cel care se ocupa personal de achizitia materiei prime. Alege materialele din care sunt realizate bijuteriile din cele mai diverse colturi ale lumii, deseori intamplandu-se ca acest aspect sa fie solicitat de catre client. Nu poate sa ofere cifre exacte cu privire la numarul bijuteriilor create zilnic in atelier, in conditiile in care procesul este unul de tip editie limitata.

Un diplomat roman, printre...
Citeste si: Un diplomat roman, printre cei convocati la MAE rus in cazul Skripal

"Bugetul alocat achizitionarii unei bijuterii variaza de la cumparator la cumparator. Dat fiind faptul ca printre serviciile atelierului nostru se numara si crearea unei piese dupa un design personalizat de catre client bugetul variaza in functie si de optiunile alese de catre acesta”, mai spune fondatorul Zehava.

Acesta vorbeste despre o crestere semnificativa in industria de profil, oamenii fiind din ce in ce mai interesati de domeniul acesta.

Zehava

"Bijuteriile personalizate, originale, editii limitate sau de manufactura sunt cautate din ce in ce mai mult. Productia in masa exista, dar oamenii apreciaza acea nota personala aparte si sunt dispusi sa plateasca pentru asta. (…) In opinia mea noile tendite din piata se concetreaza pe segmentul brandurilor de bijuterii cu traditie. Exista un interes continuu in ultima perioada de timp pentru bijuterii din metale pretioase care au la baza un concept, design personalizat. Putem spune de o crestere interesanta in ceea ce priveste serviciile de design personalizat. Clientii vor sa faca parte din procesul de creatie. Acest timp de servicii a fost solicitat intens in ultima perioada”, considera Daniel Teashala.

Bijuteriile se scumpesc anul...
Citeste si: Bijuterii mai scumpe in 2018. Ordonanta care dubleaza preturile

Astazi ma bucur sa vad un interes sporit pentru acest mestesug

Mai mult, pe langa interesul clientilor pentru acest tip de bijuterii, proprietarul Zehava vorbeste si despre un numar din ce in ce mai mare de tineri atrasi de meseria de bijutier.

Zehava

"Chiar daca recesiunea si-a facut simtita prezenta timp de opt ani in aceasta profesie, astazi ma bucur sa vad un interes sporit pentru acest mestesug. Multi tineri isi arata interesul pentru aceasta meserie, ei isi doresc sa isi exprime personalitatea, unicitatea si originalitatea. In ultimul an cererile pentru un curs tinut de mine au crescut si pe viitor, cine stie, poate voi merge si in aceasta directie. Dat fiind faptul ca meseria de bijutier tine foarte mult de o dorinta de exprimare, este greu sa gasesti angajati ucenici. Totusi de-a lungul timpului ma bucur ca am adunat o echipa care imi impartaseste viziunea, valoriile si principiile privind calitatea si respectul fata de clienti”, mai spune Teashala.

Compania pe care o conduce a raportat pentru 2015 o cifra de afaceri de circa 100.000 de euro si un profit net de 3.000 de euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.

“In aceasta perioada suntem in proces de consolidare. Am facut investitii masive in materie prima, dotari tehnologice, iar toate acestea ne vor ajuta sa ne atingem tintele de profit. Estimam o dublare a cifrei de afaceri pentru anul 2017. Am evoluat pozitiv in ultimul an. (…) Pentru anul viitor ne propunem sa consolidam pozitia brandul Zehava pe piata locala. In acest sens avem in plan o serie de campanii, un sistem de fidelizare pentru a le rasplati increderea acordata de clienti de-a lungul timpului”, adauga Daniel Teashala.