Doi frati, cu studii de profil uman, Engleza si Istorie, reusesc sa ajunga la o cifra de afaceri de 2 miliarde de dolari. Cum a inceput business-ul lor si care au fost motto-urile acestora in decursul acestor ani plini de succes, povesteste John Dickey, intr-un interviu realizat de Entrepreneur.

  • Nu ceda fricii de a nu fi primul

Fratii Dickey si-au inceput calatoria in domeniul afacerilor dupa ce au terminat colegiul, atunci au fondat pentru prima data o companie de consultanta de cumparare de trafic. John Dickey a vazut mass-media ca pe o industrie intoarsa cu susul in jos, o industrie care continua sa se afle pe muchie de cutit folosind video-ul digital. In scurt timp, a fost numit noul CEO al Ora TV, o retea de difuzare digitala a carui co-fondatori erau miliardarul Carlos Slim si legendarul Larry King, acesta era doar inceputul carierei lui.

  • Gaseste si rezolva problema

Remarcam ca fratii Dickey au fost absolventii unui profil uman si nu au invatat despre afaceri, antreprenoriat sau radiofuziune. Dar ce aveau ei era o inclinatie spre afaceri si statistici, astfel dupa colegiu s-au decis ca vor sa isi deschida propria firma de consultanta, asa ca au cautat care erau nevoile lumii de afaceri si au descoperit ca o mare parte din intreprinderile mici nu au acces la date din studii de piata si ca investesc in decizii nefondate. Ei au deschis Stratford Research mergand din usa in usa pe la mici intreprinderi, aveau un speaker bun care ducea conversatia in punctul slab al clientului potential. “Cand spui: <<Vrei sa stii ce jumatate din cifra ta de afaceri este irosita?>> toti gasesc sa-ti acorde 10 minute”, a spus Dickey pentru Entrepreneur.

  • Priveste in ambele parti

Fratii au obtinut mai tarziu un mare succes datorita consultantei, si-au dat seama ca pot oferi nu doar servicii de trafic online, dar si spatiu publicitar. Datorita cunostintelor lor despre investitii in televiziune, radio, anunturi tiparite si posta directa au ajuns intr-o pozitie unica de a consilia companiile media cu privire la deciziile de programare. “Am avut noroc si am fost destul de buni”, a subliniat Dickey.

  • Incepi cu pasi mici si repeta ce stii ca functioneaza

Dupa ce au oferit consultanta pentru aproape doua decenii, cei doi frati au decis ca vor sa intre si ei in joc. Au hotarat sa cumpere o statie de radio din Atlanta, apoi doua si mai tarziu au cumparata cateva statii in Nashville. "In principiu, am aplicat pur si simplu ce spuneam altor persoane sa faca pentru statiile pe care pariasem. Sa vezi si sa nu crezi! A functionat", a mentionat John. Cei doi frati stiau despre cel mai mare competitor al lor, Clear Channels, cunoscut acum drept iHeartMedia, faptul ca acestia erau interesati de piete mari, asa ca s-au decis sa cumpere statii din pietele mici si mijlocii.

Citeste si:
O saptamana pana la retailArena 2019, evenimentul anului in retail
O saptamana pana la...
  • Cunoaste-ti modelul de business

Dickey a evidentiat faptul ca o strategie puternica este cheia unei afaceri de succes.Sfatul lui e sa ramai concentrat pe comunicare, pe crearea unui continut unic si pe construirea unui brand credibil, chiar daca este vorba de o persoana.

Sursa foto: Stnazkul | Dreamstime.com


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
(P) Telekom Romania, cea mai sigura retea de comunicatii in business