Consumul recomandat de apa este de doi litri pe zi, insa cei mai multi dintre romani beau doar jumatate din aceasta cantitate. Mai exact, 60 de litri pe an, in timp ce media la nivel european este de 120 de litri de apa imbuteliata consumata anual per capita, coform unui studiu realizat de companie de cercetare si studii de piata MKOR Consulting.

Potrivit Societatii Nationale a Apelor Minerale (SNAM), un roman bea in medie 50-60 de litri de apa minerala pe an. Consumul de apa minerala a cunoscut o crestere datorita scaderii TVA la alimente, de la 24% la 9% in iunie 2015. Consumatorii romani prefera in proportie de 99% marcile locale de apa minerala naturala.

Mai mult, in ultimii trei ani ponderea consumului de apa minerala plata in totalul consumului de apa imbuteliata a crescut la 40%, in conditiile in care in urma cu 20 de ani majoritatea romanilor optau, aproape exclusiv, pentru apa minerala carbonatata.

Piata de apa imbuteliata din Romania era estimata la circa 11,3 milioane de hectolitri pe an, adica aproximativ 0,16 litri pe zi de persoana.

Marii producatori si imbuteliatori de ape minerale din Romania sunt, dupa cifra in 2015, Coca- Cola Hellenic Bottling Corporation (Dorna, Izvorul Alb, Poiana Negri), Romaqua Group (Borsec), European Drinks (Izvorul Minunilor si Hera), Rio Bucovina (Bucovina), La Fantana (La Fantana), Global Aqua Invest (Biborteni), Carpathian Springs (Aqua Carpatica), Perla Harghitei (Perla Harghitei), Azuga Waters (Azuga) si Rieni Drinks (Izvorul Minunilor), potrivit datelor MKOR Consulting.

Citeste articolul intergral in Wall-Street PRO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri