Caroli Foods Group, cel mai mare jucator din industria locala de mezeluri, inchide anul acesta cu investitii de patru milioane de euro, urmand ca pentru 2017 suma sa se dubleze, a anuntat Roxana Manolescu, CFO al companiei.

Investitiile de patru milioane din acest an au fost directionate in principal spre zona de productie – salamuri si crenwursti – in conditiile in care producatorul s-a orientat spre dezvoltarea gamei de produse cu un continut de carne de peste 80%.

“De exemplu, romanii se uita la incredibil de multe detalii, ceea ce ne-a determinat, in urma unei cercetari facute in piata, sa investim in noi ambalaje, rotunde, pentru sunca Sisi”, a spus Roxana Manolescu, in emisiunea Profesionistii in Retail.

Pentru anul viitor, bugetul de investitii s-ar putea dubla, suma de opt milioane de euro urmand sa fie alocata logisticii, productiei si zonei IT. CFO-ul Caroli Foods Group a vorbit si despre modernizarea fabricii din Pitesti inclusa in bugetul total pentru anul 2017.

In prezent, producatorul detine o fabrica in Pitesti si o unitate aflata in conservare in Tulcea. Din totalul de 1.400 de angajati ai grupului, 60% lucreaza in fabrica din Pitesti.

“Problema fortei de munca este una valabila in toate industriile. Chiar si forta de munca necalificata este o problema, vorbim aici de muncitori in fabrica sau in depozite. Oamenii sunt foarte greu de gasit si a fost o provocare in a-i gasi si pastra in contextul in care cererea pentru produsele noastre a crescut. Si nu te lovesti neaparat de o competitie locala, ci mai degraba de o problema generala, nu stii cum poti sa concurezi cu Europa si cu tarile care atrag oameni in afara, pentru munca. Nici piata din Pitesti nu este una usoara, vorbim de nume mari precum Dacia, nu este o zona usoara pentru recrutare de personal. (…) Ne-am gandit sa optam pentru angajati din afara tarii. Insa este destul de greu. Ne-am concentrat in continuare in a atrage oamenii din Pitesti si din imprejurimi”, a punctat Roxana Manolescu.

Pentru acest an, Caroli Foods Group estimeaza ca va atinge “pragul psihologic” de 100 de milioane de euro, cu o profitabilitate in scadere din cauza cresterii pretului materiei prime.

“Speram ca piata materiei prime sa isi revina la un nivel de normalitate care sa fie sustenabil pentru cifrele de anul viitor”, a punctat Roxana Manolescu.

Principalii competitori pe piata mezelurilor sunt Cris-Tim, Angst, Agricola Bacau sau Meda Prod.

Citeste si
Pretul carnii a crescut cu 30% si a taiat din profitul Caroli Foods