Un fost bancher a pariat pe o brutarie cu specific german: Vrem sa atingem afaceri cu 50% mai mari anul viitor

Frieder Wohrmann, un bancher cu o experienta de 20 de ani in domeniu, a decis, impreuna cu alti cativa actionari, sa parieze 300.000 de euro pe un business nascut din nevoie: o brutarie cu specific german. In prezent, BROT reprezinta o afacere de 500.000 de euro, cu sanse sa avanseze cu 50% anul viitor.

BROT are in prezent trei puncte de vanzare in zona Nicolae Caramfil, Domenii si Obor, dar si o rulota mobile in zona Stefan cel Mare din Capitala. Business-ul a fost lansat in urma cu doi ani si jumatate cu o investitie de 300.000 euro, iar proprietarii estimeaza ca anul acesta afacerea va genera profit.

“Daca la inceputul anului eram pe pierdere, acum trecem pe profit, la o cifra de afaceri de 500.000 de euro. Ne asteptam la o crestere de 50% pentru anul viitor”, a spus pentru wall-street.ro Frieder Wohrmann, co-fondator si unul din actionarii BROT.

In prezent, in brutaria BROT sunt produse zilnic in jur de 150 de paini, pretul mediu fiind de 12-13 lei pentru un astfel de produs. Spre exemplu, in functie de ziua din saptamana, locatiile din Nicolae Caramfil sau Domenii pot atrage un trafic zilnic de circa 100 de clienti.

“Cele mai mari vanzari le inregistreaza painea cu maia din faina de grau, nu merg chiflele. Germanii mananca sortimentele de paine aflate la granita dintre painea alba si cea neagra. (…)Nu avem ca si clienti neaparat tineri, ci si oameni in varsta care cumpara pentru ca le place produsul. Nu vorbim de cumparatori care coboara dintr-o masina luxoasa pentru a cumpara 3-4 paini, desi avem si din acestia, ci de oameni normali. 10% sunt expati”, explica Wohrmann.

Citeste si:
Brot Manufactur deschide o noua brutarie in Bucuresti
O noua brutarie Brot...

Pentru anul viitor, proprietarul BROT are in plan 2-3 noi puncte de vanzare pentru Bucuresti, excluzand extinderea in afara Capitalei din cauza infrastructurii deficitare.

“Nu iesim in afara din cauza transportului. Urmatorul oras interesant pentru noi ar fi Brasovul insa sa stai 3 ore pe drum sa transporti painea nu renteaza. Avem un contract cu Marriott si vrem sa continuam sa extindem parteneriatele in zona aceasta. Ne uitam si spre zona magazinelor cu produse organice, sa ne asociem cu cateva nume”, mai spune proprietarul BROT.

Acesta mai spune ca pentru urmatorii ani reteaua poate functiona optim cu 6-7 puncte de vanzare. Daca dezvoltarea business-ul are loc potrivit planurilor, Frieder Wohrmann ia in considerare si un spatiu mai mare pe partea de productie, in prezent aceasta realizandu-se in locatia din Nicolae Caramfil.

Citeste si:
Platforma care permite cofetăriilor și brutăriilor să treacă...
Bakeronline.ro, platforma...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
H&M va închide 170 de magazine în 2020, din cauza crizei Covid-19
Setari Cookie-uri