Scumpirile energiei din ultima perioada pe piata spot (Piata pentru Ziua Urmatoare - PZU), administrata de OPCOM, nu se vor reflecta in facturile clientilor casnici, majorarile de pret avand loc intr-o perioada scurta de timp, a declarat pentru News.ro presedintele Asociatiei Furnizorilor de Energie Electrica din Romania (AFEER), Ion Lungu.

”Preturile sunt spot, este foarte greu sa fie transferate la consumatorii finali. Trebuie sa asteptam o perioada mai lunga de timp. Este foarte greu de spus acum, sunt doar doua saptamani (de cand a inceput perioada geroasa si a crescut sesizabil consumul - n.r.)”, a explicat Lungu.

El a precizat ca este prea devreme pentru a inainta o estimare, iar impactul preturilor spot se analizeaza pe perioade mai lungi, de jumatate de an, spre exemplu.

Vineri, 20 ianuarie, pretul energiei electrice pe piata spot a OPCOM ajunsese la 550 lei/MWh (122 euro/MWh). Aceasta valoare este aproape dubla fata de aceeasi zi a anului trecut si peste dublul nivelului inregistrat la inceputul acestui an. La 1 ianuarie, cel mai mare pret era de 260 lei/MWh.

Din aceste preturi nu au de castigat decat producatorii de energie, inclusiv cei cu costuri ridicate, precum Complexul Energetic Hunedoara, dar si furnizorii de energie care si-au incheiat contracte de cumparare la preturile mici, cerute in toamna, si care acum pot exporta energie sau o pot vinde pe Piata pentru Ziua Urmatoare.

Retail jobs

Insa multi furnizori si-au asigurat numai 20% - 30% din necesarul cerut de contractori, restul cantitatii de energie fiind nevoiti sa o cumpere la preturi ridicate.

Sursa foto: Nomad_Soul/ Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri