Clasata pe locul 20, Romania a cunoscut o crestere puternica a vanzarilor de retail in 2016, iar populatia sa de 20 de milioane de locuitori o face un punct natural de intrare pentru piata larga est-europeana, se arata in cea mai noua editie a studiului A.T. Kearney asupra pietei globale de retail.

India a fost desemnata ca fiind prima in topul tarilor in curs de dezvoltare pentru investitiile de retail. Cresterea puternica a PIB-ului Indiei si cresterea clasei de mijloc, impreuna cu un mediu de reglementare mai favorabil in ultimii ani, au jucat un rol semnificativ in atingerea acestui clasament.

GRDI 2017, intitulat “The Age of Focus”, claseaza China pe locul doi. In ciuda cresterii globale mai lente, marimea pietei si evoluatia continua a comertului retail fac din China una dintre cele mai atractive piete pentru investitiile de retail.

Studiul anual, ajuns acum la a 16-a editie, constata ca retailerii se confrunta cu o incertitudine ridicata, pe fondul schimbarii mediului geopolitic si a cresterii sentimentelor nationaliste exprimate de Brexit si America First. Confruntati cu intensificarea concurentei din partea retailerilor locali si regionali, care au devenit din ce in ce mai sofisticati, precum si progresele inregistrate in domeniul tehnologiei comertului retail si e-commerce, retailerii sunt obligati sa ia o pauza si sa isi regandeasca strategiile.

Sursa foto: Photobac/Shutterstock