15 Noiembrie 2017

Raluca Ghilea, Perceptum: Firmele romanesti investesc foarte putin in promovarea online



"Firmele romanesti investesc foarte putin in ceea ce priveste promovarea in online, acestea nu au incredere si nu simt beneficiile pe care ar putea sa le ofere o comunicarea prin intermedul acestui canal, preferand mai mult variantele traditionale", a declarat Raluca Ghilea, director de inovare si strategie la Perceptum, in cadrul conferintei Smart Future, organizata de wall-street.ro in parteneriat cu Telekom, Microsoft, Colliers International, Perceptum, Digital Citizens Romania, Fibaro si IQOS.

Reprezentanta Perceptum este de parere ca multe dintre firmele romanesti nu privesc beneficiile pe care le ofera deschiderea catre mediul online, potentialul pe care il aduce tehnologia in zona de marketing, acestea mizand tot pe flyere si alte componente de promovare traditionala. Aceasta aversiune fata de potentialul online-ului este influentata si de mentalitatea consumatorilor, adauga reprezentanta Perceptum, care aminteste faptul ca 12% dintre utilizatorii romani de Internet au facut cumparaturi online anul trecut.

"Desi au acces la Internet si se documenteaza, foarte multi dintre romani nu au incredere in platile online, de aceea firmele romanesti investesc putin in acest tip de promovare, fiindca nu simt beneficiile pe care le permite mediul si prefera alternativele traditionale", precizeaza Raluca Ghilea.

Aceasta lipsa a "culturii digitale" in randul consumatorilor este evidentiata si de catre Marian Gheorghe, director divizie ICT si Clienti Mari la Telekom, care vede "lipsa digitalizarii in zona guvernamentala" unul dintre principalii factori care au dus la crearea acestei mentalitati, oamenii fiind obisnuiti de catre autoritati sa stea la cozi, oportunitatile de interactionare digitale cu acestea fiind reduse.

De asemenea, Nicu Aleman, managing partner la ASG, declara ca este necesar un efort dublu pentru a educa firmele romanesti in ceea ce priveste importanta solutiilor de promovare.

"Efortul este dublu atunci cand vine vorba de vinderea unei solutii de marketing sau de CRM (costumer relationship manager) unui client. Realizam o educare a pietei prin care vrem sa ii facem sa inteleaga de ce au nevoie de aceste instrumente in general, apoi urmeaza partea de convingere.", a declarat Nicu Aleman, managing partner la ASG.



Citeste si