Inci, retailer turc de incaltaminte cu o traditie de 100 de ani, intra pe piata romaneasca si deschide primul magazin in Bucuresti, in centrul comercial Mega Mall. Inci este prezent in afara granitelor in 3 tari, insa Romania este tinta principala, unde turcii vizeaza o extindere rapida, dupa cum a povestit Ali Murat Kizitas, CEO Inci, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Primul magazin Inci din Romania s-a deschis astazi, in centrul comercial Mega Mall din Capitala si a necesitat o investitie intre 105.000 si 140.000 euro, dupa cum au declarat reprezentatii brandului turcesc.

Planurile turcilor de la Inci includ deschiderea unui alt magazin pe plan local cu care tintesc afaceri de un milion de euro in primul an de activitate. “Pana la sfarsitul celui de-al doilea an numarul magazinelor va creste pana la cinci, iar in al treilea an ne dorim sa ajungem la un numar de 10 magazine in Romania. Cea mai importanta variabila pentru realizarea acestor planuri este locatia magazinelor. Oportunitatile in acest sens pot accelera cresterea noastra, pe de alta parte, daca trebuie sa asteptam mai mult pentru locatii favorabile, planurile noastre pot incetini”, a declarat Ali Murat Kizitas.

Investitia estimata pentru magazinele Inci este cuprinsa intre 900 si 1.250 euro pe metru patrat, atat pentru decor cat si pentru tehnologie si este conditionata de dimensiunea magazinului. Taxele de inchiriere si stocurile nu sunt incluse ca parte a investitiei.

“In acest moment avem magazine in alte trei tari; cu toate acestea, Romania este prima tara in care dorim sa ne extindem rapid operatiunile. Principalele motive pentru care am ales Romania sunt apropierea noastra geografica de regiune, precum si profilul similar al clientului cu cel din Turcia. Stim ca putem oferi un pretul corect si produsele potrivite fara a trece printr-un proces complex de descoperire. Odata cu inceperea extinderii noastre in Romania, operatiunile din Egipt au fost de asemenea lansate si va exista o crestere simultana pe ambele piete”.

Extinderea Inci in afara granitelor are loc in contextul recunoasterii si aprobarii brandului de Turquality, programul de branding sustinut de statul turc.

“Obiectivul nostru pentru urmatorii doi ani este cresterea numarului de puncte de vanzari internationale la 30, iar in urmatorii cinci ani ne propunem sa ajungem la o dimensiune a pietelor externe similara cu cea pe care o avem in acest moment in Turcia”, spune CEO-ul Inci.

Incaltamintea Inci va avea pe plan local preturi asemanatoare cu cele din Turcia: “Diferenta o vor face colectiile si produsele pe care le vom aduce in Romania. Piata turceasca are un apetit mai mare pentru trendul vegan cu produse din piele artificiala. Pentru Romania, ne vom concentra mai mult pe produsele din piele naturala decat pe cele din piele artificiala, presupun ca aceasta este diferenta principala”, explica Ali Murat Kizitas.

Inci este prezent si in mediul online de la inceputul anului 2016 in Turcia si se pregatesc sa lanseze operatiunile online si in celelalte tari in care au intrat, insa reprezentantii INCI nu ofera detalii exacte privind data intrarii in eCommerce.

Inci a fost infiintat in 1917 in Istanbul si initial a functionat ca un salon de lustruire a pantofilor. Apoi, in 1947, Ahmet Nuri Kizitas, membru al celei de-a doua generatii a familiei, a deschis primul magazin din Fatih care continua sa ofere incaltaminte clientilor pana in ziua de astazi. Prima linie de produse era formata din incaltaminte pentru copii si papuci de casa. Cativa ani mai tarziu, au fost adaugate la gama de produse prezenta in magazine colectiile pentru femei si barbati.

Deschiderea acestui magazin a marcat primul pas al Inci catre retailul modern si constructia unui brand. La inceputul anilor 1980, procesul de branding s-a accelerat, o data cu a treia generatie a familiei care se alatura echipei de conducere. In paralel cu dezvoltarea rapida a retailului in Turcia, Inci a crescut dezvoltand intr-un timp relativ scurt un lant de magazine in locatii cheie. Intre anii 1997-2011, Inci a castigat experienta in exporturi, realizand produse si colectii pentru branduri de renume mondial in 35 de tari, inclusiv SUA, Canada, Japonia, Italia, Australia si Franta. “In 2012, o data cu procesele de institutionalizare si transformare ce au avut loc in cadrul companiei, am decis sa ne concentram asupra exportului marcii proprii”, povesteste Ali Murat Kizitas.

Inci are astazi peste 800 de angajati in 101 magazine din Turcia si 6 magazine in strainatate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri