In anul financiar 1 septembrie 2016-31 august 2017, IKEA Romania a inregistrat o crestere de 14% si vanzari in valoare de 586.594.326 Lei, fara TVA. Ce produse s-au vandut cel mai bine?

Magazinul IKEA din nordul Bucurestiului a fost vizitat, in anul financiar 1 septembrie 2016-31 august 2017 (FY2017), de 3.323.181 de oameni, iar numarul de produse IKEA care au ajuns in casele romanilor a crescut considerabil.

Din cele 18,3 milioane de produse vandute, 23% au fost produse de mobilier si 77% decoratiuni si accesorii. Cea mai bine vanduta familie de mobilier a fost familia de sufragerii Besta, cu 93.851 de bucati, in timp ce accesoriile care s-au vandut cel mai bune au fost farfuriile Oftast, cu 903.353 de bucati. Tema anuala a catalogului i-a inspirat pe oameni sa isi renoveze bucatariile pentru un al doilea an consecutiv, iar interesul a fost crescut si de introducerea unei noi game de bucatarii accesibile, Knoxhult. In total, 7.700 de bucatarii au fost cumparate in anul financiar mentionat.

„Suntem mandri de cresterea excelenta din Romania, care ne-a adus pe locul 5 in topul tarilor cu cea mai rapida crestere din lumea IKEA in anul acesta financiar. Anul acesta am facut un pas important catre deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA din Bucuresti – prin obtinerea autorizatiei de construire – si am crescut capacitatea de depozitare cu 30%, cu scopul a imbunatati disponibilitatea produselor pentru comenzile online”, declara Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.

IKEA, magazin ikea, ikea romania

Citeste si:
Ce soluție a găsit Ikea pentru a depăși problema globală a...
Ce soluție a găsit Ikea...

Serviciul de comenzi online a avut o crestere de 35,1% comparativ cu anul financiar 2016. Astfel, 127.262 de comenzi online au ajuns in casele romanilor, cele mai multe din Bucuresti, Cluj, Timis, Iasi si Constanta.

Vanzari la IKEA: 5,9 milioane de chiftelute suedeze

Departamentul format din Restaurantul IKEA, Magazinul de delicatese suedeze si Bistro IKEA a ajuns la o crestere a vanzarilor cu 9,9% fata de anul anterior. Din totalul rezultatelor de vanzari inregistrate de IKEA Romania, vanzarile IKEA FOOD reprezinta 6,1%. Cele mai bine vandute produse in FY17 au fost: Bomboanele pick & mix (8,8 milioane de bucati), Chiftelute suedeze (5,9 milioane), Hot dog (2,9 milioane).

In anul financiar 2017, magazinul IKEA din Bucuresti a avut 670 de angajati in total, cu 15% mai mult fata de anul financiar anterior. La finalul FY2017, 49% dintre angajati erau femei si 51% barbati, iar functiile de management erau detinute de 51% femei si 49% barbati.

IKEA, magazin ikea, ikea romania

Citeste si:
IKEA lanseaza o colectie pentru cei care stau in chirie
IKEA lanseaza Ombyte, o...

In timpul ultimului an financiar, IKEA Romania a continuat sa investeasca in dezvoltarea angajatilor sai si a oferit 10.931 de ore de training si 1.060 de ore de workshop-uri. Potrivit unor sondaje interne, 86% dintre angajati au spus ca sunt mandri sa lucreze pentru compania IKEA si 92% sunt mandri de modul in care IKEA integreaza sustenabilitatea.

In anul financiar 2018, toti angajatii IKEA South East Europe (Romania, Croatia, Serbia, Slovenia) vor primi smartphones, ca instrumente de lucru suplimentare pe care sa le foloseasca pentru a-i ajuta mai bine pe clienti si pentru a schimba informatii si idei intre ei. IKEA South-East Europe este prima organizatie IKEA din lume care implementeaza aceasta initiativa-pilot pentru toti angajatii.

4,5% din totatul vanzarilor a fost generat de gama pentru o viata mai sustenabila acasa, cu un total de 942.424 produse vandute in anul financiar 2017.
Magazinul IKEA din Bucuresti a colectat aproximativ 1.000 de piese de mobilier vechi (aproximativ 11 tone) in programul de reciclare si refolosire; o parte dintre acestea va fi reciclata, iar alta parte va fi transformata in energie. IKEA a inceput o noua campanie de reciclare a becurilor: consumatorii vor primi 2 noi becuri pentru fiecare 10 becuri folosite aduse la magazinul IKEA.

Incepand cu jumatatea lunii octombrie, toti proprietarii de masini electrice sau hibride isi pot incarca masinile in parcarea IKEA, unde sunt instalate statii de incarcare electrica pentru 4 masini.

Citeste si:
IKEA România dă bani în plus angajaților aflați în șomaj tehnic
IKEA România suplimentează...

Magazinul IKEA Romania in cifre in anul financiar 2017

  • Numarul de vizite www.IKEA.ro: 14.639.519
  • Vizitatori unici pe www.IKEA.ro: 7.583.446
  • Vizite pe site-ul IKEA comenzi online: 4.302.192 visits
  • Vizitatori unici pe site-ul IKEA comenzi online: 1.836.147 vizitatori unici
  • Numarul de membri IKEA FAMILY: 279.000
  • Fani ai paginii de Facebook IKEA Romania: 480.915
  • Procent de vanzari din total pentru gama pentru o viata mai sustenabila acasa: 4,5%
  • Vanzarile IKEA FOOD: 2.034.159 lei
  • Numarul de hot-dog vanduti: 2.951.102 bucati
  • Kilometri de hot-dog vanduti: 532 km
  • Numarul de chiftelute vandute la restaurantul IKEA: 5.907.313 bucati
  • 75% din energia consumata provine din surse regenerabile
  • Procent reciclat din totalul deseurilor generate: 82%
  • Carton si hartie reciclate: 1.258 tone; metal reciclat: 11 tone; textile reciclate: 24 de tone; deseuri de echipamente electrice si electronice (inclusiv bateriile si becurile uzate): 24 tone; deseuri organice de la restaurant si ulei comestibil reciclate: 8 tone.
  • Mobilier colectat prin programul de reciclare si refolosire: aproximativ 1000 de piese de mobilier vechi.
  • Energie consumata: 3.940 MWh
  • Gaz consumat: 1.298 MWh
  • Activitatile pentru comunitatea locala ale IKEA Romania

IKEA, magazin ikea, ikea romania

Proiecte pentru comunitatea locala in care s-a implicat IKEA Romania

  • Fondul IKEA pentru Mediul Urban, un program de granturi pentru proiecte de mediu din Bucuresti si Ilfov. Dupa mai multe etape de selectie, au fost alese 6 proiecte din cele 80 de inscrieri. Proiectele, care vor fi implementate pe o perioada de maximum 3 ani, se concentreaza pe: Gradini Urbane, Refolosirea si reciclarea textilelor, Energia solara si eficienta energetica, Acoperisuri verzi, Conservarea biodiversitatii in zonele urbane, Abordarea sistemica complexa a cartierelor urbane.
  • Trei organizatii noi au devenit parteneri ai IKEA Romania in sustinerea unui inceput bun in viata pentru toti copiii: MagiCamp, Asociatia Touched si Ana si Copiii.
  • Valoarea totala a tuturor proiectelor de implicare in comunitate sponsorizate in FY17 este de 350.000 de euro.
  • IKEA Romania si-a inceput prima colaborare cu un Antreprenor social local cu organizatia Concordia Bakery in octombrie 2017, rezultand in producerea biscuitilor Smiley, acum disponibili in restaurantul IKEA.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri