Maria Martac a povestit la Profesionistii in Retail despre comportamentul de consum al romanilor, ce fel de produse inregistreaza cele mai mari vanzari, cum au performat magazinele online pe care le administreaza si ce planuri de dezvoltare urmareste.

alimentespeciale.ro si bebikutz.ro au fost fondate de Maria Martac in 2012, dupa ce antreprenoarea s-a confruntat cu dificultati in a gasi hrana speciala potrivita pentru fiica sa. A investiti 10.000 de euro initial in bebikutz.ro si un an mai tarziu a lansat alimentespeciale.ro, observand un trend crescator in interesul romanilor pentru alimente organice.

In prezent, cele doua magazine online genereaza vanzari de 350.000 de euro, iar pentru anul in curs antreprenoarea estimeaza o crestere de 15%. Nisa de alimente sanatoase, desi in crestere constanta in ultimii ani, este totusi insuficient dezvoltata in Romania si prezinta potential de crestere pentru viitor.

„Mai este mult loc pe piata, cred eu, la categoria de alimente vandute online suntem la inceput. Potrivit unui studiu 55% din populatia globala cumpara alimente online, dar vobim de Asia si America, in Romania, anul trecut se vehicula ca 5% din toate cumparaturile online sunt alimente, in special din zona de cafea, apa, bauturi, alimentele efectiv reprezinta un procent mic. E foarte mult loc sa dezvoltam aceasta nisa”, spune Maria Martac.

Magazinul online alimentespeciale.ro comercializeaza atat alimente cu recomandare pentru persoanele cu afectiuni care trebuie sa consume anumite produse (geliachie, diabet, intoleranta la lactoza sau proteina din lapte), precum si alimente certiicate organic, bio, vegan si suplimente nutritive.

Valoarea bonului mediu in cadrul alimentespeciale.ro este de intre 150 lei – 200 lei, care se aproprie de media nationala de 180 lei. Cele mai dorite produse sunt cele vegetale (lapt vegetal, faina integrala, paste).

„Romanii sunt din ce in ce mai atenti ce manaca, se documenteaza, citesc, aleg alimentele sanatoas. Trendul organic este in crestere, observ parintii care cumpara gustari pentru copii tocmai pentru a se asigura ca nu mananca junk food. Insa obiceiul de a consuma mult si neatent persista in continuare”, spune Maria Martac.

Despre alte tendinte in comportamentul de consum al romanilor in ceea ce priveste hrana sanatoasa, planurile de dezvoltare ale antreprenoarei si extinderea in offline, aflati din emisiunea Profesionistii in Retail.