“Cresterea de anul trecut s-a bazat atat pe extinderea din tara, cat si pe increderea dovedita pe care clientii o au in calitatea produselor Miele. Un client care achizitioneaza prima data un aspirator, de exemplu, va reveni si pentru o masina de spalat sau un cuptor cu abur”, spune Loredana Butnaru, director Miele Romania.

“In 2018 vom continua sa mergem mai aproape de clienti, prin deschiderea unui nou showroom, dar si prin extinderea portofoliul de produse cu noi echipamente Miele – aspiratoare fara sac si aspiratoare robot, dar si o noua game de hote. Astfel, ne propunem sa crestem cifra de afaceri pana la 35 de milioane de lei.”

Numarul de produse achizitionate de catre clientii romani a crescut fata de 2016, pe primul loc fiind aspiratoarele (6.500 de bucati in 2017, +8,3% fata de 2016), masinile de spalat rufe si uscatoare (3.200 de bucati in 2017, +60% fata de 2016) si masinile de spalat vase (600 de bucati in 2017). In topul echipamentelor achizitionate in 2017 au intrat si cuptoarele cu abur si espressoarele, alaturi de cafeaua marca proprie Miele, lansata anul trecut.

Cel mai scump produs vandut de Miele Romania in 2017 a fost combina frigorifica Master Cool, in valoare de aproximativ 35.000 de lei. Echipamentul permite refrigerarea separata a alimentelor, prin intermediul sertarelor cu micro-climate, cu reglaj independent al umiditatii. De asemenea, clientii au fost interesati si de paleta larga de accesorii premium oferita de Miele. 5% din totalul vanzarilor in 2017 l-au reprezentat produsele de intretinere, accesoriile si consumabilele.

Cele mai importante investitii din 2017 au fost deschiderea magazinului Miele Point din Constanta si a primului Shop in Shop Miele, in Auchan, Afi Center. Astfel, numarul de angajati a ajuns la 18.

Fondata in 1899, compania Miele a fost de la bun inceputo afacere de familie, apartinand familiilor Miele si Zinkann – aflate astazi la a patra generatie. In prezent, Miele are peste 17.700 de angajati al nivel mondial, produsele fiind prezent in 47 de tari prin subsidiarele proprii de vanzari si in 50 de tari prin intermediul distribuitorilor si importatorilor. In anul financiar 2016/2017 a obtinut vanzari in valoare totala de 3,71 de miliarde de euro.