Dupa ce 2017 a fost un an bun pentru FashionUP, cu afaceri de 30 milioane lei, in care business-ul s-a maturizat, retailerul online de fashion tinteste o cifra de afaceri de 54 de milioane de euro si are planuri mari: un magazin offline, dezvoltarea outletului si cresterea pe pietele straine.

Alin Stanciu a fost invitatul emisiunii Profesionistii in Retail, unde a povestit cum a evoluat FashionUP in ultimul an si ce planuri de dezvoltare are pentru 2018. Astfel, businessul a crescut cu 40% fata de 2016, desi investitiile in marketing s-au diminuat considerabil. Cresterea s-a datorat extinderii bazei de clienti, dar si eliminarii taxei de livrare:

“In 2017 am simtit ca businessul s-a maturizat. Un factor important a fost investitia pe care noi am facut-o in anii anteriori, cand am investit considerabil in marketing in ideea de a ajunge la cat mai multi clienti si s-a vazut in timp. Impactul marketingului in totalul vanzarilor a fost anul trecut de 2 ori si ceva mai mic decat in anul anterior. Clientii se intorc si nu e nevoie de reclama la infinit ca sa aduci clienti noi. O miscare strategica pe care am facut-o la final de 2016 a fost sa alegem sa trimitem coletele gratuit, am scos taxa de livrare care exista pentru valori de pana la 150 lei. A avut un impact imediat in vanzari”, a explicat fondatorul si CEO-ul FashionUP.

Eliminarea taxei de livrare a avut ca efect si diminuarea valorii medii a cosului de cumparaturi cu 10% fata de anul trecut, ajungand la valoarea de 260-270 lei. Acest lucru nu inseamna ca s-a cumparat mai putin, ci s-au adaugat mai multe cosuri de cumparaturi, cu valori mai mici, ceea a rezultat in diminuarea cosului mediu. “Ne asteptam sa scada mai mult, cu 25%-30%. Nu s-a intamplat deoarece anul trecut am castigat mai multi clienti, pe langa cei fideli am adaugat o noua categoie, care cumparau pentru prima data in online si, de asemenea, am avut mai multe cosuri de cumparaturi, cu valori mai mici”, a explicat Alin.

In luna noiembrie, retailerul online a adaugat in cadrul magazinului online o sectiune noua, denumita E Outlet, in cadrul careia10.000 de produse ale unor branduri internationale sunt comercializate la preturi de outlet. “Si aceste produse, cu preturi de 49 lei, 59 lei, 69 lei, au tras cosul de cumparaturi in jos. Obiectivul cu outletul este sa genereze vanzari de 2 miliona euro anul acesta, adica 20% din cifra totala de afaceri. Ne gandim sa il dezvoltam intr-un proiect separat, un nou magazin online”, spune CEO-ul FashionUP.

Citeste si:
Branduri noi in Fashion House Outlet si vanzari cu 16% mai mari
Vanzari cu 16% mai mari...

Extindere in Italia, Ungaria si Bulgaria

Tot anul trecut, retaileru online a achizitionat PiuStyle, platforma de fashion online din Italia, intr-o miscare de extindere pe piete internationale, in care mai este prezent in Ungaria si Bulgaria. Antreprenorul are in plan sa vanda in Italia prin intermediul PiuStyle articole de fashion in valoare de 3 milioane de euro anul acesta. “Avem o aproximatie foarte mare acolo, putem foarte bine sa facem 1,5 milioane euro sau 6 milioane euro pentru ca incercam piata nu degetul, nu o stapanim foarte bine. Pana acum am avut un raspuns foarte bun de la piata si cu o selectie restransa de produse, din cele 60.000 de produse FashionUP, cred ca am listat in Italia 5.000, dar acolo valoarea cosului de cumparaturi este semnificativ mai mare”, spune Stanciu.

In ceea ce privestele celelalte doua piete externe in care FashionUP este prezent, Bulgaria reprezinta 25% din valoarea vanzarilor inregistrate pe plan local de retailer si este de mai bine de doua ori mai mare decat Ungaria. Cele doua tari reprezinta o treime din cifra totala a FashionUP.

“Anul asta speram sa creasca un pic procentul in Bulgaria,inca nu ne intelgem bine cu autoritatile, nu par foarte fericite ca vindem acolo, ne-au pus multe bariere, probabil ca incearca sa isi protejeze business-urile locale. Piata nu e foarte diferita, in afara de niste particularitati de fashion, unde e mai mult bling bling, sunt costuri similare. Sa zicem ca am inteles mai bine Bulgaria, lucru pe care nu pot sa il spun despre Ungaria, care si ea are niste particularitati, dar din pacate inca nu stapanim piat a din Ungaria, plus ca ne-am defocusat un pic, odata cu achizitionarea PiuStyle din Italia. Pentru anul in curs, ma astept sa ne dezvoltam pentru ca in continuare in Romania avem o rata de crestere mai mare. Cred ca o rata de 1 la 3 sau 1 la 2,5 intre Romania si restul tarilor se va pastra. Nu ma astept sa avem suprinze mari de la o piata care e oarecum limitata precum Bulgaria sau de la o piata pe care inca nu o intelegem, Ungaria. Mai departe, Italia e gestionata pe o companie diferita si nu se va regasi consilidat pe compania de aici”, spune Stanciu.

Extindere in offline: primul magazin fizic FashionUP

Tot in decursul acestui an, FashionUP va face face primii pasi in offline si va lansa primul magazin fizic, ce va situat in cadrul unui centru comercial din Bucuresti si va necesita o investitie de 100.000 de euro.

Citeste si:
Cum a inceput Iasi sa decongestioneze traficul si ce planuri are?
Cum a inceput Iasi sa...

Fondatorul FashionUP a explicat ca depozitarea stocului, de obicei o provocare pentru retailerii online, nu ridica probleme in cazul FashionUP: “Nu se pune problema sa existe o echivalenta intre stocuri, noi lucram cu 60.000 de produse, volumele pe care le rulam sunt dintr-un alt film fata de ce nevoi are un magazin fizic. Vanzarile din magazinul fizic vor fi cu siguranta mai mici decat cele din online, dar vrem sa scoatem in fata doar produsele vedeta. Va fi o experienta mixa in care ii dam ocazia cumparatorului din offline sa vada varful de linie si ii vom propune variante mai scumpe sau mai ieftine. Vrem sa depasim experienta din mediul offline, de magazin clasic si sa inteleaga si beneficiile online”, a explicat Stanciu.

Retailerul online a bugetat 100.000 de euro pentru amenajarea magazinului fizic FashionUP, iar in ceea ce priveste costurile chiriei, acestea inca nu au fost definitivate, fiind inca in tatonari cu cele doua centre comerciale targetate.

“Vrem sa aparem in fata clientilor ca fiind mai reali si vrem sa aratam asta intr-un punct fizic. In al doilea rand, magazinul fizic e un canal de marketing pentru noi, in cadrul FashionUP vorbim de bugete de marketing de milioane de lei. Vrem sa crestem increderea in brandul si produsele FashionUP si probabil vom gasi clienti noi, care nu sunt clienti de online si pe care o sa ii trecem cumva din offline in online prin magazinul fizic”, a motivat Alin Stanciu decizia de a intra in offline.

Pentru 2018, retailerul online tinteste o cifra de afaceri de 54 de milioane de lei si cresterea numarului de furnizori, fiind deja in discutii cu lideri mondiali de echipamente sportive si alti furnizori de branduri.

Citeste si:
FashionUP lanseaza MarketUP, un marketplace de fashion pentru...
FashionUP lanseaza MarketUP,...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Reguli pentru returnarea unei comenzi sau a unui produs