“Zona Theodor Pallady se anunta a fi foarte interesanta cu kika, Dedeman si IKEA”, spune seful retailerului danez care la inceputul anului si-a marit suprafata magazinului din bulevardul Pallady.

Cum vede acesta deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA in zona Pallady, cum incearca sa faca fata concuretei si care va fi impactul asupra vanzarilor retailerului danez?

“Este evident ca un magazin IKEA va fi un catalizator foarte important in zona, unde exista deja un interes de shopping din partea cartierelor apropiate. Probabil ca IKEA va deschide si mai mult acest catchment area, cred ca e un lucru benefic pentru toti retailerii, inainte de a vorbi de concurenta e foarte bine sa ne uitam in oglinda pentru ca la nivelul fiecarui agent economic pot exista lucruri care se pot imbunatati si cred ca pana la urma este o dezvoltare fireasca a retailului romanesc, e foarte bine ca exista aceste parcuri de retail unde clientii pot gasi cat mai multe variante pentru nevoile lor”, spune Alex Bratu.

Acesta explica de ce nu se simt “amenintati” de retailerul suedez: intre JYSK si IKEA exista diferente destul de mari de oferta, inclusiv in ceea ce priveste formatul de magazin. Magazinele JYSK au dimensiuni mult mai mici decat IKEA si de obicei sunt situate in retail park-uri, spre deosebire de compania suedeza care opteaza pentru construirea propriilor locatii.

Penny Market a investit peste...
Citeste si: Penny, investitie de 120 mil. lei in remodelarea magazinelor

“Nu privim pe nimeni din piata ca si competitori. Mai mult, cred ca vanzarile vor creste. IKEA inseamna in primul rand si mai multi clienti, care vin din alte cartiere sau chiar alte orase, avand Autostrada Soarelui langa”, spune Alex Bratu.

In plus, dezvoltarea imobiliara ajuta comertul din zona, nu doar pe cel de mobila, desi e greu de cuantificat in ce masura ajuta. “Sa nu fim ipocriti sa nu recunoastem ca dezvoltarile din zona nu ajuta pe toata lumea. Dar e greu de masurat. De exemplu, avem un magazin in zona Militari, pe care l-am deschis in urma cu 8 ani, cand existau doar 2 blocuri, acum sunt 70 si magazinul nostru s-a dezvoltat foarte frumos in tot acest timp. Proximitatea are un rol foarte important”, spune Alex Bratu.

Strategia retailerului danez privind expansiunea in offline se bazeaza pe proximitate si vizeaza nu doar orasele mari, ci si pe cele secundare si tertiare. JYSK detine in prezent in Romania 53 de magazine fizice si un magazin online si are in plan sa deschida cel putin 16 magazine noi pana la finalul anului fiscal 2017-2018, adica pana in septembrie.

“Suntem optimisti si incercam sa facem un exercitiu de imaginatie: in retail lucrurile au ajuns destul de departe desi foarte putini credeau anumite lucruri. De aceea atunci cand luam anumite decizii de intrat in orase mici, nu ne gandim cum sunt lucrurile acum, ci cum vor fi peste 5 ani. Ne-am dori sa deschidem locatii in toate orasele cu peste 10.000 de locuitori, evident existand handicapul stocului locativ, daca nu exista un dezvoltator cu un retail park sau o schema unde ne putem acomoda, e foarte greu sa gasesti ceva disponibil”, spune Alex Bratu.

Investitorii romani au facut...
Citeste si: Investitorii romani au facut istorie pe piata imobiliara in 2018

JYSK va deschide luna viitoare doua noi magazine in Targu Secuiesc si Ramnicu Sarat, iar in urmarele luni in Bistrita, Curtea de Arges, Medgidia si un alt magazin in Bucuresti, in zona bulevardului Timisoara. De asemenea, retailerul se afla in discutii pentru inaugurarea celui de-al treilea magazin in Brasov si celui de-al doilea in Suceava.

Investitia intr-o noua locatie JYSK se ridica la aproximativ 300.000 de euro, desi suma variaza in functie de tipul de parteneriat intre retailer si dezvoltator, starea in care se afla magazinul si alte aspecte tehnice.