Nicoleta Chirica a pus bazele Iutta in 2013, iar de-a lungul celor cinci ani de existenta pe piata romaneasca brandul a crescut constant, ajungand la vanzari de peste 200.000 de euro in 2017.

„Provocarile sunt diverse, in functie de focusul pe care il ai in momentul respectiv. In prezent, ne concentram pe atelierul de pantofi pe care incercam sa il dezvoltam de mai bine de un an, pana acum am avut externalizata productia de pantofi, noi faceam doar designul. E foarte complicat sa faci pantofi, mult mai complicat decat sa faci genti, a trebuit sa o iau de la zero cu asau cum am facut in 2013 cu gentile”, a explicat Nicoleta.

Antreprenoarea a explicat de ce a ales sa renunte la externalizarea productiei: „Ne-am dat seama ca nu avem control asupra calitatii si de multe ori, nici deschidere spre inovatie. E mult mai greu sa ajungi sa lucrezi cu artizanul final daca externalizezi si ne-am gandit ca cel mai bine ar fi ca eu sa ma pot exprima cu pantofii asa cum o fac deja cu gentile”.

Lansarea productiei proprii si a atelierului de creatie a presupus o investitie de cateva mii de euro, in mare parte deoarece anumite utilaje necesitate in productia de pantofi existau deja in cadrul Iutta. „E diferit si cu totul altceva, ai impresia ca daca faci genti poti sa faci si pantofi. Nu, este cu totul altceva. Ai nevoie in primul rand de know how. Ne-am pregatit cu cativa ani inainte, am testat, am facut prototipuri”, a explicat Nicoleta.

Veniturile din tranzactiile...
Citeste si: Veniturile din tranzactii cu criptomonede se impoziteaza! Cum? Nu stim

Investitia in acele echipamente si utilaje exclusiv dedicate productiei de pantofi a fost de cateva mii de euro, dar urmeaza noi investitii in resurse umane, odata cu angajarea de noi personal pentru acest segment de business. „Am gasit o oportunitate in piata, un atelier de pantofi care s-a desfiintat si de unde am reusit sa luam utilaje si resurse la un pret destul de bun”.

Gentile si pantofii Iutta se vand atat in mediul online, cat si in retailul fizic, desi mare parte (80%) din vanzari provin din eCommerce. Pornit initial ca un magazin online, la mai bine de un an de functionare Iutta a deschis si un showroom „deoarece e foarte important pentru orice business, mai ales din industria de fashion, sa existe si in offline pentru ca uneori consumatorul poate percepe in mod diferit produsul din online versus offline”, spune Nicoleta Chirica.

Cum vrea fondatoarea Iutta sa echilibreze cele doua canale de vanzare, dar si cele doua segmente de business aflati din emisiunea Profesionistii in Retail.

Inedit: Business din...balet!...
Citeste si: Inedit: Business din...balet! O piata foarte mica, dar cu potential