Managerii din industria HoReCa si unii dintre cei mai importanti jucatori din piata de food delivery au stat fata in fata la Conferinta Nationala a Industriei Ospitalitatii, unde au dezbatut modul in care pot lucra impreuna cele doua parti, ce riscuri exista pentru restaurante, dar si cine este responsabil de datele clientilor.

In cadrul Conferintei Nationale a Industriei Ospitalitatii, unul dintre cele mai dezbatute subiecte a fost sectorul de food delivery, care se afla in plina dezvoltare nu doar in lume, dar si in Romania, dupa ce unul dintre cei mai importanti jucatori - Takeaway.com a intrat si pe piata din Romania, iar altul - Uber Eats a anuntat ca va face acelasi lucru in cateva luni.

In Romania, piata de food delivery a fost asociata multa vreme cu Jerry's Pizza, care are o istorie de 25 de ani in tara noastra. In prezent, pe piata din Romania exista mai multe agregatoare care lucreaza cu restaurantele pentru a livra mancare clientilor.

"Piata de delivrare in Romania o sa creasca in continuare si o sa fie impartita intre cei care au flota lor si cei care au restaurante, dar care apeleaza la agregatoare precum Uber Eats, Takeaway, hipMenu", a declarat Alfred Gerard Dauteuil, general manager Jerry's Pizza.

Cat de necesare sunt agregatoarele pentru un restaurant abia deschis? Destul de necesare.

Daca as fi antreprenor si as decide sa intru in HoReCa si sa deschid un restaurant, as face parteneriate cu toate agregatoarele. Motivul? Nu as avea banii ca sa investesc in tehnologie si de aceea m-as duce in toate agregatoarele. Cei care au experienta in industrie si o putere financiara, asa cum este Jerry's, si-au creat propriile app-uri

Alfred Gerard Dauteuil, general manager Jerry's Pizza

Aplicatiile de food delivery, "un rau necesar"

Insa nimic nu vine fara riscuri. "As avea o grija. Acestia sunt clientii mei sau sunt clientii agregatorului? Daca intru intr-un singur agregator, raman blocat pentru ca sunt oameni care nu folosesc serviciul meu de livrare si atunci risc sa pierd clienti", a spus managerul Jerry's Pizza.

De aceea parere este si Calin Ionescu, COO KFC, Pizza Hut, Cinnabon, Hard Rock, Paul, PHD. "Sunt un rau necesar", spune el.

Agregatorii de asta s-au inventat. Sunt o veriga care ocupa un loc si care traiesc pe spinarea restaurantelor. Daca ramai captiv cu un singur angregator, nu ai de unde sa stii ce se intampla in jurul tau. Daca lucrezi cu mai multi agregatori poti sa ai mai multi clienti. Regula este urmatoarea: nu trebuie sa lucrezi cu un singur agregator. Poti sa ai canalul tau de agregator, poti sa mai lucrezi cu cand 10, dar nu poti sa ramai captiv

Calin Ionescu

Acesta sustine ca in piata livrarilor, "unii au inteles cum functioneaza, altii inca bajbaie, insa nimeni nu stie unde o sa ajungem".

"Uber Eats este aplicatie, e tehnologie, noi suntem cu munca. Nu stim unde o sa ajungem. Trebuie sa identificam interesele comune. Asta e marea intrebare: Unde o sa ajungem? Pentru ca daca o sa castige doar o parte sau alta, nu e bine", a completat Calin Ionescu.

Cei doi manageri au ridicat si problema protectiei datelor personale ale clientilor, pentru ca atunci cand un restaurant accepta sa lucreze cu un agregator, practic ii furnizeaza acestuia toate datele clientilor.

"Se joaca cu datele clientilor nostri. Care e pericolul? In contextul GDPR (regulamentul privind protectia datelor - n.r.), eu sunt responsabil de datele clientului, nu agregatorul. Acelasi lucru se intampla si la plata cu cardul", a precizat Calin Ionescu.

Concluzia managerilor din HoReCa este ca "agregatorii nu sunt rai" si ca locul lor in piata. "Aduc un plus la valoarea unui restaurant", a conchis seful Jerry's Pizza.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri