Cresterea de 2% a pietei de bere din Romania de anul trecut comparativ cu 2016 nu este de natura sa-i multumeasca (prea mult) pe membrii Asociatiei Berarii Romaniei (Bergenbier, Heineken Romania, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries si Martens – producatori de bere; microberaria Clinica de Bere din Timisoara si reprezentanti ai producatorilor de materii prime pentru bere – Soufflet Malt Romania si Asociatia Producatorilor de Hamei din Romania), care spun ca potentialul pietei locale de bere este sa ajunga la un consum mediu anual pe cap de locuitor de 100 de litri de bere, valoare inregistrata in anul 2008. Anul trecut, consumul mediu pe cap de locuitor a fost de 82 de litri de bere pe cap de locuitor, ceea ce a situat Romania pe locul 7 in Uniunea Europeana la acest capitol.

Asociatia Berarii Romaniei, bere, productie de bere, consum bere, agricultura, Julia Leferman, Lucian Ghinea

”Piata berii a evoluat firesc pe parcursul anului trecut, inregistrand o crestere moderata de 2% in volum. In valoare, piata a crescut tot cu o singura cifra, dar mai mult, din punct de vedere procentual, decat in volum. Avem de-a face cu un trend pozitiv pe care, desi il consideram inca fragil, ne dorim sa constituie o baza importanta pentru evolutia pietei berii anul acesta. Factorul determinant pentru conservarea trendului pozitiv al pietei ramane in continuare asigurarea unui context economic stabil si a unui cadru de reglementare predictibil”, declara Lucian Ghinea, presedinte Asociatia Berarii Romaniei.

”Una dintre cele mai mari provocari de anul trecut a fost instabilitatea legislativa si fiscala, anuntarea de la luna la luna a masurilor care nu s-au concretizat pana la urma. Aceste lucruri au creat incertitudine in randul membrilor Asociatiei. Rolul de motor al economiei Romaniei pe care sectorul berii il are este confirmat si de valoarea adaugata pe care acesta o genereaza in toate domeniile conexe de activitate si care depaseste anual 860 de milioane de euro. La acestea se adauga importante contributii, directe si indirecte, la bugetele de stat si locale, de peste 530 de milioane de euro pe an. Consideram ca este nevoie de un dialog permanent intre autoritati si sectorul privat pentru a fi identificate acele politice publice care au o capacitate reala de a genera crestere pentru economia locala – prin stimularea investitiilor –, implicit de a aduce bunastarepentru toti romanii – prin reglementari salariale corecte”, spune Julia Leferman, director general Asociatia Berarii Romaniei.

Fermierii vor primi bani de...
Citeste si: Fermierii vor primi bani de la stat ca sa angajeze tineri someri

Nu in ultimul rand, productia de bere din Romania genereaza, direct si indirect, peste 85.000 de locuri de munca (peste 10.000 de locuri de munca in agricultura, peste 26.000 – in retail si peste 27.000 – in sectorul Horeca). Peste 97% din consumul intern provine din productia locala, nivelul importurilor in consum situandu-se la 0,47 milioane de hectolitri, in crestere foarte mica fata de nivelul de 0,44 milioane de hectolitri inregistrat in 2016. In plus, ingredientele necesare productiei de bere provin, in proportie de 70% , din agricultura Romaniei.

”Ingredientele naturale utilizate la fabricarea berii, orzoaica si hameiul, provin, intr-o proportie de peste 70%, din productia interna. Datorita acestui lucru, sunt create peste 10.000 de locuri de munca in agricultura din Romania, fiecare loc de munca creat in industria berii generand alte doua in sectorul agricol. Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale sustine stimularea legaturilor dintre fermieri si industria berii, astfel incat produsele agricole sa fie valorificate prin prelucrare in Romania, si nu exportate”, spune Daniel Botanoiu, secretar de stat in cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.