Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucatori din piata constructiilor, a inregistrat in primul trimestru din 2018 o cifra de afaceri de 131 milioane lei, fata de 67 milioane lei in trimestrul I 2017. Principala contributie la aceasta crestere au avut-o business-urile intrate in portofoliul grupului in 2017: Depaco - Wetterbest, fabrica de panouri sandwich din Serbia si business-ul Politub.

Grupul TeraPlast include societatile TeraSteel Romania si TeraSteel Serbia (producatori de panouri sandwich si structuri metalice zincate), TeraPlast (producator de tevi, granule si profile din PVC), Depaco (producatorul tiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producator de ferestre si usi din PVC) si distribuitorul TeraPlast Ungaria. Divizia Steel – TeraSteel Romania, TeraSteel Serbia si Depaco – a generat 56% din cifra de afaceri a grupului din primul trimestru al acestui an.

”Suntem astfel mai bine pregatiti sa depasim provocarile pietei locale de infrastructura aparute in a doua parte a anului 2016 si care persista si astazi. Una dintre directiile strategice ale Grupului a vizat reducerea impactului politicilor economice ale statului si a investitiilor in sectorul public, obiectiv realizat prin strategia investitionala si M&A”, spun reprezentantii TeraPlast.

Incepand cu anul 2018, situatiile financiare ale grupului includ Depaco, societate aflata sub controlul TeraPlast din ianuarie. Depaco a inregistrat o cifra de afaceri de 25,547 milioane de lei, in crestere cu 13% fata de T1 2017. Datorita sinergiilor cu TeraSteel, Depaco a accesat inclusiv proiecte de constructii industriale, pentru care a furnizat tabla cutata, inregistrand o crestere cu 65% a vanzarilor pe acest segment, potrivit reprezentantilor companiei. Pe o piata a constructiilor rezidentiale in crestere, Wetterbest isi continua strategia de majorare a cotei de piata.

Patroiu, TeraSteel: ”Avem temeri in legatura cu lipsa investitiilor statului”

Segmentul de panouri sandwich a generat o cifra de afaceri de 47,792 milioane de lei (mai mare cu 80% fata de T1 2017). Performanta TeraSteel este se remarca prin cresterea EBITDA cu 42% fata de T1 2017. In 2018, TeraSteel Serbia a incheiat contracte importante cu clienti din Serbia, Kosovo, Muntenegru, Macedonia si Croatia, urmandu-si strategia de a deveni un jucator regional semnificativ.

Citeste si:
Teraplast si-a dublat afacerile la 9 luni. Profitul creste cu 40%
Teraplast si-a dublat...

TeraPlast, TeraSteel, Depaco, Cosmin Patroiu, Reconstruct 2018

“Avem temeri in legatura cu lipsa investitiilor statului, adica banii pe care statul ii investeste si ulterior se ramifica in economie. Acum ne bazam pe investitii private, nu avem sperante de investitii din partea statului. In domeniul nostru de activitate, piata de panouri si hale industriale a fost intr-o continua crestere de 5-10% an de an, la fel vedem evolutia si in 2018. Noi lucram cu mediul privat si avem o predictibilitate in perioada 2019-2020 pentru Romania si pentru zona – Serbia, Bulgaria, fosta Iugoslavie ar trebui sa creasca pe partea de agricultura, industrial, logistica. Aceasta zona este mult in urma tarilor precum Polonia, Cehia sau Slovacia. Din punct de vedere al infrastructurii, Serbia sta mult mai bine decat Romania. De la fabrica noastra din Serbia, ajungem in orice alta tara vecina pe autostrada, mai putin in Romania. Incercam sa venim cu marfa in Sudul Romaniei din Sudul Serbiei, decat din Bistrita. Serbia inca nu este in Uniunea Europeana, dar lucreaza intens la infrastructura. In munti se construiesc loturi intregi de autostrada si se lucreaza”, a declarat, recent, Cosmin Patroiu, director general TeraSteel, in cadrul panelului ”Logistica Retailului” de la ReConstruct 2018, eveniment organizat de wall-street.ro la Bucuresti, in data de 24 aprilie 2018.

Divizia de mase plastice a inregistrat o cifra de afaceri de 58 milioane lei in T1 2018, in crestere cu 44% fata de T1 2017, contributia segmentului de polietilena (prin brandul Politub) in cifra de afaceri fiind de 5 milioane de lei. In prezent, divizia se afla in curs de implementare a strategiei de crestere a competitivitatii pe piata de sisteme de infrastructura pentru apa si gaz.

Citeste si:
Stanean,TeraPlast: "Autoritatile sa sprijine business-urile romanesti"
Alexandru Stanean, TeraPlast:...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Teraplast isi mareste profitul cu 25% dupa ce afacerile s-au dublat